Leállítja hidrogénes fejlesztéseit a Stellantis, a bejelentett modelleket is visszavonják
Nyáron indult volna az első üzemanyagcellás furgonjaik sorozatgyártása Lengyelországban és Franciaországban.
Nyáron indult volna az első üzemanyagcellás furgonjaik sorozatgyártása Lengyelországban és Franciaországban.
Komoly előrelépést hozhat a még eleve csak a szárnyait bontogató légitaxizásban, ha az akkumulátorok helyett hidrogén hajtja a járművet – ezt próbálta most ki az egyik ilyen cég, a jelek szerint eredményesen.
Egyre több autógyártó foglalkozik komolyan a hidrogén üzemanyagcellás járművek fejlesztésével és gyártásával. A világegyetem leggyakoribb eleme által hajtott elektromos autók egyre elterjedtebbek lesznek a jövőben, ám semmiképpen sem szorítják ki az utakról az energiát az akkumulátorokban tároló kocsikat.
Hidrogénüzemű Flirt vonatot tesztel a Stadler vasúti járműgyártó cég Svájcban – a jármű kocsiszekrényei és az erőforrás-modul váza a vállalat alumínium kocsitesteket gyártó szolnoki üzemében készültek.
Hidrogénnel működő drónt fejlesztettek ki a holland mérnökök. Az egy dolog, hogy egy töltés után hosszú időn át tud a levegőben lenni, de közben még a környezetet sem szennyezi.
Korábban arról lehetett hallani, hogy Bill Gates egy különleges tengeri járművet vásárolt, ám a jelek szerint ez nincs egészen így.
Akár 6000 kilométert is képes megtenni az a hidrogénnel működő luxusjact, melynek egy példánya már a Microsoft-alapító Bill Gates tulajdona.
A belső égésű motorral szerelt járművek tömeges lecserélését a hidrogénhajtás elterjedése is elhozhatja. Csak még nagyon drága a technológia.