"Katasztrofális menedzsment" és pofátlanság: coach a hétvégi hókáoszról
Cservenyák Tamás, a Tudatos Vezetés blog szerzője írja le, hogy látni HR-szakmailag azt, ami a hétvégén történt, amikor emberek ezrei kerültek az autópálya fogságába.
Cservenyák Tamás, a Tudatos Vezetés blog szerzője írja le, hogy látni HR-szakmailag azt, ami a hétvégén történt, amikor emberek ezrei kerültek az autópálya fogságába.
Egy felmérés szerint a HR-esek hetven százaléka már utasított el állásra jelentkezőt amiatt, amit a közösségi oldalakon talált róla, viszont a háromnegyedük a Facebookot, a Twittert és a LinkedInt is használja munkatárskeresésre – írja a nol.hu.
Évek óta 33,5 százalék a vezető beosztású nők aránya a cégekben, és ez az arány az elmúlt években csak minimálisan változott, áll a Bisnode csoporthoz tartozó PartnerControl döntéstámogató céginformáció szolgáltató nemzetközi nőnapi elemezésében. A Bisnode a cégbíróságon bejegyzett cégvezetők és cégtulajdonosok nemét vizsgálta öt év távlatában.
Dara Péter szedte össze a Devise.hu-n vezetett blogján, mik azok a hibák, amiket (nem csak) a HR-esek követhetnek el a közösségi média használata során.
Az állásinterjún nem csak az számít, hogy a jelölt mit mond. Fontos, hogy a HR-es mit kérdez és hogyan, a rossz kérdésekkel ugyanis képtelenség kideríteni, mit is tud a jelölt.
Januárban jelentősen javult a GVI negyedéves konjunktúra indexe és az októberi -5 pont után +9 pontot ért el. Ezzel megfordult a 2012. évet jellemző negatív tendencia. Az index emelkedése mögött alapvetően az exportáló cégek várakozásainak javulása húzódik meg, míg a kizárólag hazai piacokra termelő vállalkozások várakozásai csak kis mértékben javultak.
A recesszió eleve újításra kényszeríti azokat a cégeket, amelyek talpon akarnak maradni, a technológia fejlődése pedig segít ebben.
Mi lehet annak az oka, hogy számunkra jól ismert dolgokat mégsem teszünk? A válasz egyszerűnek tűnik: mert még nem tettük őket szokássá. Pedig mindenkinek sok szokása van, kérdés, hogy ezekkel is kiemelkedően eredményesekké válhatunk-e? Hét szokás, amit mindenki ismer, mégis 30 millió példányban kelt el a könyv, amiben leírták.
Egy egészségesen működő szervezet természetesen nem csak azt biztosítja, hogy a benne dolgozó munkatársak örömüket lelik a munkában, és jól érzik ott magukat, arra is odafigyel, hogy a vevők is kiemelkedő minőségű terméket, vagy szolgáltatást kapjanak, és mindezt úgy, hogy közben a szervezet gazdaságosan, hatékonyan működik.