120 iskolában tanítják szeptembertől a honvédelmet mint tantárgyat
A belügy szerint a tantárgy célja a „haza iránt elkötelezett, gyakorlati honvédelmi ismeretekkel és készségekkel is rendelkező fiatalok célirányos nevelése”.
A belügy szerint a tantárgy célja a „haza iránt elkötelezett, gyakorlati honvédelmi ismeretekkel és készségekkel is rendelkező fiatalok célirányos nevelése”.
A cél az, hogy jobban tudjanak koncentrálni a tanórákon a diákok.
Egy hiba folytán minden egyes diák ugyanazt az új jelszót kapta meg iskolai fiókjához. Így aztán egymáséihoz is hozzáfértek.
Több mint egy tucat autót, majd az iskolája épületét is felgyújtotta egy 18 éves diák szombat hajnalban Pozsonyban, és maga is életét vesztette a tűzben.
A programban a helyi óvónőket is fogják angolra tanítani, hogy kommunikálni tudjanak a külföldi gyerekek szüleivel.
Az iskola egyik felmondott oktatója szerint a státusztörvény arról szól, hogy a pedagógusokat most jól megbüntetik és neki ez volt az utolsó csepp a pohárban.
Gyorsabb lenne felsorolni, hogy milyen tantárgyhoz van elég pedagógus a székesfehérvári intézményben.
A státusztörvény és a kormány oktatáspolitikája miatt rengeteg tanár hagyja ott a hivatását, van, ahol ballagási tablót is kaptak az iskoláktól és a közoktatástól búcsúzó pedagógusok.
A megoldást egyik most felálló tanár sem látja a rendszer gondjaira.
Vége a 2022/2023-as tanévnek, a vakációnak azonban a közoktatásban dolgozók nem nagyon örülhetnek. És nem csak azért, mert épp ma kezdi tárgyalni a státusztörvényt a parlament.
Megfontolásra sem tartotta érdemesnek a kormány a pedagógus- és a szülőtársadalom aggályait. Rohamtempóban nyomják át a státusztörvényt.
A digitális kultúra és a történelem is bekerül az országos mérési rendszerbe, szeptemberben már meg is tartják a digitális próbaméréseket.
A Népszavának egy budapesti általános iskolában dolgozó pedagógus vázolta fel a kényszermegoldásokat.
Az aktivista 15 évesen kezdett el tüntetni, mára az egész világ ismeri a nevét.
Újra alapjaiban változtatja meg a közoktatást az Orbán-kormány. A pedagógusok jogállásáról szóló törvénytervezetet már benyújtották a parlamentnek, de a kapcsolódó rendeletek és főleg a költségvetési források fájóan hiányoznak.
Minden valószínűség szerint az az oktató tévedett, aki azt állítja, hogy a diákjainak egy része ChatGPT-t használt a beadandó dolgozatához. Az ő ellenőrzési módszerével ugyanezt derítették ki a hallgatók – a diplomamunkájáról.
Megjelentek a negyedikes diákok szövegértését vizsgáló PIRLS-felmérés legfrissebb eredményei. A magyar diákok a nemzetközi átlag felett, de sokkal rosszabbul teljesítettek, mint 2016-ban.
Az iskola már tavaly beázott, korábban felújítását a rezsicsökkentésre és a háborúra hivatkozva függesztették fel.
Miért hagyjuk, hogy a gyermekünk megtapasztalja tettei és döntései természetes következményeit? Miért inkább a szándékot és az erőfeszítéseket ismerjük el az automatikus dicséret helyett? Bármilyen intézménybe jár is a gyermekünk, a Montessori-szemléletmóddal kölcsönös odafigyelésen, elfogadáson és tiszteleten alapuló környezetet alakíthatunk ki otthonunkban. Az elismert Montessori-pedagógusok olyan szokások megalapozásában segítenek, amelyeket minden korosztálynál, a családi élet legkülönbözőbb területein alkalmazhatunk. A Montessori-szemlélet a mindennapokban című könyvet melyből több részletet is közlünk, a HVG Könyvek adja ki. Ez sorozatunk befejező része.