Pedibusszal mennek iskolába a gyerekek Gödöllőn
Már több mint egy éve annak, hogy útjára indult Gödöllőn a Pedibusz kezdeményezés, ami a gyerekek iskolába járását reformálja meg. A Deutsche Welle készített erről egy videóriportot.
Már több mint egy éve annak, hogy útjára indult Gödöllőn a Pedibusz kezdeményezés, ami a gyerekek iskolába járását reformálja meg. A Deutsche Welle készített erről egy videóriportot.
Az iskolában arra kíváncsi a tanár, mi az, amit nem tud a gyerek, ahelyett, hogy azt nézné, mit tud – állítja Juhász Péter matematikatanár, aki szerint akkor lehet élvezetes a matektanulás, ha a gyerekekhez közelebb álló, akár játékos problémákról lenne szó, ha lenne elég idő elmélyedni egy-egy feladatban, és ha lehetne tévedni is. A nemzetközi π-napon természetesen szót ejtünk erről a csodálatos, irracionális számról is.
Négy kérdést tett fel Mellár Tamás, háromra nem kapott választ.
A netadó elleni felháborodás hívta életre az elmúlt 13 év leginkább előremutató oktatási reformtervét, de az azóta is csak írott malaszt. A kormány 2016-ban elfogadott Digitális Oktatási Stratégiájából szinte semmi nem valósult meg. Ez különösen fájón mutatkozott meg a Covid idején, és a helyzet ma sem jobb.
Nem volt hajlandó portfóliót írni, és nem hajlandó vállalásokat megfogalmazni a teljesítményértékeléséhez az egyik legjobb vidéki gimnázium tanára, korábbi igazgatója. Elkeseredett posztban írta meg, hogy bár három éve van még a nyugdíjig, de elkezd munkát keresni.
Évente kell ezentúl értékelni minden tanár teljesítményét egy 100 pontos skálán, ebből maximum 30 pontot kaphat a pedagógus a személyes céljaira, 70-et pedig központilag meghatározott szempontokra. Az általunk megkérdezett igazgatók szerint az új rendszer nem megvalósítható, és nem lehet objektív. Most úgy tűnik, a jól vizsgázó tanárok béremelést kapnak, de a rosszul teljesítők bérét nem csökkentik.
Hogyan kell a matematikát tanítani? – ezt vitatja meg júliusban Budapesten mintegy ezer tanár a világ minden részéről, a konferencia magyar főszervezőjétől mi már most megkérdeztük ezt. Csapodi Csaba szerint érdekes kísérlet lenne, ha a matek tanterv összeállításában részt vehetnének nem matektanárok is. Miért mumustárgy a matek? Mi várható a mesterséges intelligencia elterjedésével az iskolákban? Mire jó a másodfokú egyenlet? Interjú.
Hová lett a gyermekközpontú iskola, hová lett a játékkal, kortársi kapcsolatok építésével, alkotókedvvel, a világ felfedezésével eltölthető gyermekkor, kérdezi szerzőnk, aki szerint a középiskolai felvételire trenírozó, biflázásközpontú iskola siralomvölgy, a diákok különórákkal teli, embert próbáló életének eredménye elveszett gyerekkor.
Bicikliket, számítógépeket és WC-papírt is elvittek.
Az egyházak most nem azért nyúlják le, ami nincs lecsavarozva, mert kinőtték azt, ami van, hanem mert érzik, hogy ez az utolsó szabadrablás. Mivel fogják alátámasztani a létjogosultságukat, amikor megbukik a politika, amitől függtek? Vélemény.
A tizenkettedik osztály diákjainak még koromsötétben kell eljutniuk az iskolába. Van, akinek négykor kell kelnie, hogy beérjen.
Legalábbis 22 ezret a több mint 26 ezer közül. Pár héten belül le is szállítják az eszközöket.
Kína nemrég jelentősen korlátozta az országon belüli hozzáférést a ChatGPT-hez, mert az szerinte nyugati propagandát terjeszt. A kínai diákok azonban megpróbálják megkerülni a tiltást.
A Halásztelki Református Egyházközség visszavonja a fenntartóváltásról szóló kezdeményezést, mert szerintük politikai ügy lett belőle.
Persze nem is árt, ha egy ország elegendő forrást biztosít a közoktatásra.
Az eset a zalai Szepetneken történt.
Még tavaly tettek bejelentést egy nyolcadikos diák szülei, hogy az iskola egy tanára elcsábította a gyermeküket.
Egy friss törvény lehetővé tette az egyházaknak, hogy olyan épületek tulajdonjogát kérjék maguknak, amikben hitéleti, szakrális, vagy köznevelési feladatokat látnak el. A kübekházi iskola és óvoda nem volt az egyházé soha – csupán a fenntartói jogokat kapták meg korábban.
Erről az egyesület választmánya egyhangúlag döntött. Szavazatukkal nem kívánják legitimálni a civil szervezetek és az egyetemi-akadémiai szféra álláspontját figyelmen kívül hagyó oktatáspolitikát, a vállalhatatlan szakmai döntéseket.