#kerékpárosok

Úszó teraszok a Dunán, „velencei” csatornahálózat Csepelen?
 

Úszó teraszok a Dunán, „velencei” csatornahálózat Csepelen?

Nem egyedi fejlesztéseket, hanem Budapest rendszerszintű problémáit vizsgáljuk – mondta lapunknak Gauder Péter, a Studio Metropolitana igazgatója, miután meghívásukra külföldi és magyar egyetemisták programokat készítettek a pesti Duna-szakasz hasznosítására. Új és régebbi ötletek is felvetődtek, így láthattunk Dunán úszó platformokat és felvetődött Csepel északkeleti csücskének csatornákkal való átszabdalása is.

Szegő Iván Miklós Szegő Iván Miklós


Részeg és kivilágítatlan bicajosokat ellenőriz a rendőrség
 

Részeg és kivilágítatlan bicajosokat ellenőriz a rendőrség

Fokozott közúti ellenőrzésekkel szeretne javítani a gyalogosok és kerékpárosok közlekedésének biztonságán a rendőrség, ezért március 1. és 31. között szigorúbban ellenőrzi a gépkocsivezetők által elkövetett szabályszegéseket - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) hétfőn a honlapján.

MTI MTI

Biciklis rendőröket javasol a Kerékpárosklub
 

Biciklis rendőröket javasol a Kerékpárosklub

A biciklis rendőrök számára könnyebben megközelíthetőek lennének a szűk utcák, a körülményesen elérhető közterek, a parkok, miközben a környezetkímélő, "halkjárőrözési forma" egyúttal látványosan riasztja el a lehetséges bűnelkövetőket - érvel a Kerékpárosklub az országos rendőr-főkapitánynak küldött levelében.

unknown unknown

 

"Ebből kezd már egy kicsit elegünk lenni" - Critical Mass-videó

Biciklisávot a Margit körútra! Biztonságot a bringásoknak Budapesten! Legalább 20 ezren vettek részt kedden este Budapest belvárosában a Critical Mass (Kritikus Tömeg) kerékpáros demonstráción. A bringások már jóval a fél hétre meghirdetett kezdés előtt gyülekezni kezdtek az V. kerületi Városháza park környékén. A rendezők a Városházát körülfogó utcákba terelték az embereket, így hamarosan bringalánc vette körül az épületet, mely a szervezők szándéka szerint a döntéshozókra való nyomásgyakorlást szimbolizálta. Tekintse meg a hvg.hu videóriportját!

hvg.hu hvg.hu

Párizs a bringásváros
 

Párizs a bringásváros

Három évvel azután, hogy elindították a biciklibérlési rendszert, Párizs további erőfeszítéseket tesz azért, hogy kerékpáros-barát várossá váljon, a bicajos mennyországnak tartott Amszterdamhoz és Berlinhez hasonlóan.

MTI MTI

Hogyan nézzen ki Budapest közlekedése 2035-ben?
 

Hogyan nézzen ki Budapest közlekedése 2035-ben?

Az 1-es villamossal a jövőben Dél-Budára is át lehet majd utazni, a vonalat a Fehérvári útig hosszabbítják meg. Erről a fővárosi közgyűlés június 3-án hozott döntést, uniós támogatással indul hamarosan a beruházás. Lenne még fejleszteni való a főváros közlekedésében, kétség nem fér hozzá. De mit tervezünk, illetve mit terveznek nekünk? Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve nem számít újdonságnak, több mint egy éves már, de talán érdemes levenni a polcról, és leporolni most, hogy újabb lépésekre került sor. Mások azonban úgy gondolják, a terv eleve azért született, hogy a polcon porosodjon.


Több ezer bicikli a magasban - Nagyítás-fotógaléria
 

Több ezer bicikli a magasban - Nagyítás-fotógaléria

Legalább 35 ezren vettek részt a Critical Mass kerékpáros mozgalom szombati felvonulásán Budapesten. A felvonulás délután 15 órakor indult a Roosevelt térről a Lánchídon át Budára, majd az Erzsébet hídon vissza Pestre. A végállomás a Városligetben volt, a napozóréten, ahová valamivel 18 óra előtt érkeztek a menet végén tekerő bringások, hogy megemeljék kerékpárjukat.

unknown unknown




Óriási esti dugók várhatók a keddi Critical Mass miatt
 

Óriási esti dugók várhatók a keddi Critical Mass miatt

A biciklisek a Városháza épületétől, azaz a Városháza térről indulnak el 18 óra 30 perckor, s innentől kezdve hatalmas dugókra kell számítaniuk az autósoknak a Nagykörúton belül eső pesti területeken, de este negyed kilencig a Nagy-és Kiskörutat is érdemes teljesen elkerülni autóval.

hvg.hu hvg.hu

Miért ugrálnak a bringások?
 

Miért ugrálnak a bringások?

Kedden este láncot alkotva tüntetnek a budapesti Margit híd déli járdáján a kerékpárosok, miután a korábbi tervekkel ellentétes jelenlegi koncepció szerint a felújított hídnak csak az északi oldalán épül kerékpárút. Érti-e a főváros vezetése, hogy mi a főváros és a fővárosiak érdeke?

unknown unknown