Jöhet az Apple új csodaszemüvege
Úgy tűnik, az Apple is szeretne egy olyan szemüveget készíteni, amely mögött a mesterséges intelligencia dolgozik. Ezt akár már 2026-ban bemutathatja a vállalat.
Úgy tűnik, az Apple is szeretne egy olyan szemüveget készíteni, amely mögött a mesterséges intelligencia dolgozik. Ezt akár már 2026-ban bemutathatja a vállalat.
Japán kutatók legújabb fejlesztése az a videójáték, ami megmutatja, miként lehet a digitális adatokat kapcsolatba léptetni a valósággal.
Már sok országban kapható az Apple kevert valóság szemüvege, a Vision Pro. A termék tehát elkészült, azonban biztos, hogy lesz meg folytatása, sőt új funkciókat is kap majd. Ez utóbbiak egyikéről árulkodik egy új Apple-szabadalom.
Nem mindenkinek válik be az Apple új kevertvalóság szemüvege. Érezhetik kényelmetlennek, fejfájást, szédülést válthat ki, esetleg megrepedhet az üvege. Azonban minden harmadik visszaküldött szemüveg mögött egy fölöttébb meglepő ok állhat egy neves Apple-szakértő szerint.
Elég volt csak bejelenteni a Vision Prót, az Apple kevertvalóság-szemüvegét, és már az előrendeléseknél kiderült, hogy sok olyan felhasználó van, akinek az ár nem jelent gondot. Azonban lehet, hogy végül csalódni fognak, és nem a hardverben – legalábbis erre figyelmeztet az ismert Apple-elemző.
A vállalat által beharangozottaknak megfelelően valóban 2024 elején érkezik az Apple Vision Pro, és most megvan a premier pontos dátuma is. Az előrendelés napokon belül megindul.
Fellendült a gyártás, és már a kiskereskedelmi partnerek felkészítését is megkezdte az Apple, már nem kell sokat várni a gyártó szuperszemüvegére.
A Samsung a várakozások szerint 2024-ben mutatja majd be saját kevertvalóság-szemüvegét – de nincs elkésve vele, annál hamarabb az Apple sem dobja piacra sajátját. A dél-koreai készülék felépítésében a Meta Quest 3-ra, képességeiben pedig az Apple Vision Próra hasonlíthat.
Bár Európában egyelőre még csak a változás elején járunk, több távol-keleti országban már aktívan használják a hétköznapi munkában a metaverzumot. A kiterjesztett- és kevert valóságban Kovács Gergely, a Védelmi Innovációs Kutatóintézet kutatója szerint óriási a potenciál, a következő néhány év fejlődését pedig egyértelműen meghatározzák majd ezek a technológiák.
Az Apple egy közel tízperces videót tett közzé a Vision Pro nevű új készülékéről, mellyel a vállalat az otthoni kikapcsolódásba, az útközbeni szórakozásba, az irodai munkába és a home office-ból együttdolgozás világába is érezhető újításokat hozna.
Több mint másfél évtizede nem volt az Apple-nek olyan fontos eseménye, mint a magyar idő szerint hétfő este indult WWDC fejlesztői konferencia nyitóelőadása. Az eseményt követők 80 percen át csak egy finomra cukrozott marketingmaszlagban dagonyázhattak, de utána jött a nagy dobás. Virtuálisan. Valóságosan.
A Samsung lehet a következő technológiai óriás, amely szeretné megvetni a lábát a virtuális valóság piacán.
A pletykák szerint az Apple legkésőbb május végéig lerántaná a leplet a kevert valóságot megjeleníteni képes szemüvegéről.
A szakértők szerint a Meta új virtuálisvalóság-szemüvege, a Quest Pro olyan kapukat nyithat meg a hirdetők számára, amilyenekről korábban nem is álmodhattak.