Százhúsz alkalommal repült ingyen egy férfi úgy, hogy légiutas-kísérőnek adta ki magát
Simán tudott úgy hat éven át utazgatni, hogy hamis jelvényszámot adott meg.
Simán tudott úgy hat éven át utazgatni, hogy hamis jelvényszámot adott meg.
Különösebb pánik nélkül közölte a légi irányítókkal, hogy veszélyhelyzet van, szeretnének leszállni.
Kitálalt egy légiutas-kísérő, és meglepő állításokat tett.
Sokan felszolgálónak tartják őket, pedig ők azok, akik szükség esetén 90 másodperc alatt evakuálnak egy gépet, felélesztik az elájult utast és még azt is tudják, hogyan kell eloltani egy lángra kapott ruhát. A hvg360 az európai légiközlekedési káosz árnyékában több tucat pilótával, légiutas-kísérővel és földi kiszolgálóval beszélt, hogy megtudjuk, hogyan élik mindennapjaikat és hogyan látják ma a szakmát. Sorozatunk második részében légiutas-kísérők beszélnek kiképzésről, fizetésről, magánéletről – és arról a legendáról is, valóban le kell-e fogyniuk, ha felszedtek néhány kilót.
A légitársaság több ezer pilótát is felvenne.
Elhivatott és alkalmazkodó jelentkezőket várnak, cserébe felelősséget elismerő jövedelmet ígérnek.
A Blikk munkatársának könyvében egy stewardessként dolgozó nő állította azt, hogy amikor az egyik fapados légitársaságnál dolgozott, a tiszteletlen utasokat szemcseppel felturbózott kávéval leckéztették meg. Egy másik, már kedvesebb történet egy indiai utasról szól, aki a beszámoló szerint szemtakarónak nézett egy tisztasági betétet.
Kiesett az álló repülőgépből egy légiutas-kísérő Dubajban, miután egy földi kiszolgáló jármű nekiütközött az Ural Airlines Airbus A321-esének - írta szerdán az Aviation Herald légiközlekedési szaklap.
Kötelező BMI-mérést vezetett be az Air India a 40 év feletti légiutas-kísérők körében. Aki formán kívülinek bizonyul, csak földi szolgálatot teljesíthet. "El kell férniük a gépekben, és tetszeniük kell az utasoknak" - indokolt az Air India szóvivője.
“Cheryl vagyok, repülj rám.” Így szólt a szexi légiutaskísérő az amerikai National Airlines légitársaság 1971-es hirdetésén.
Félrehallás miatt tört ki riadalom egy repülőgépen az Egyesült Államokban: több utas bombának hallotta a mama szót, amely angolul hasonlóan hangzik: bomb, illetve mom.
Nem, nem a pilótafülkében. Egyes hosszú távú járatokon egy titkos kis folyosón tudnak eljutni a légiutas-kísérők és pilóták az ablaktalan szobákba, ahol pihenni tudnak.
Bárki bevégezheti néhány ezer méteren, ilyenkor pedig semmi sem fontosabb, mint a teljes diszkréció – a repülőgépek személyzetének halott-praktikáiról mesélt egy brit légiutas-kísérő a BBC-nek.
A Cathay Pacific légiutas-kísérői kellemetlenül érzik magukat az uniformisukban, és változtatást kezdeményeztek a légitársaságnál.
Aktnaptárt készítettek, és azzal demonstrálnak elmaradt fizetésükért az Air Comet légitársaságnál dolgozó spanyol légiutaskísésérő hölgyek.
Ahhoz, hogy valakiből légiutaskísérő legyen, a külső megjelenés és a nyelvtudás mellett az is kell, hogy szeressen utazni, nyitott legyen az emberek és kultúrák iránt, de nem árt egy cseppnyi humorérzék sem, amely számos nehéz helyzetből húzza ki az embert.