#média




Kanye West mégsem vásárolja fel a hírhedt Parler közösségi oldalt
 

Kanye West mégsem vásárolja fel a hírhedt Parler közösségi oldalt

George Farmer, a cég ügyvezetője a felvásárlás októberi bejelentésekor még úgy fogalmazott, hogy az üzlet „meg fogja változtatni a világot, és azt, ahogyan a világ a szólásszabadságról gondolkodik”. Az oldal azonban mégsem kerül Kanye Westhez, amit pont azután nem sokkal jelentettek be, hogy a rapper azt mondta: „csodálom Hitlert”.

hvg.hu hvg.hu

„Az AIDS veszélye csaknem a legfontosabb téma a villamoson” – így írt a magyar sajtó a HIV megjelenéséről
 

„Az AIDS veszélye csaknem a legfontosabb téma a villamoson” – így írt a magyar sajtó a HIV megjelenéséről

Az Egyesült Államokban 1981-ben még a melegek rákbetegségeként emlegették, és úgy gondolták, nincs miért aggódni. Viszont hamar kiderült, hogy nagy a baj, a pánik és a vírus pedig néhány év alatt elterjedt az egész világon – köztük Magyarországon is. Utánajártunk, hogyan jelent meg az AIDS a magyar sajtóban: kezdve az első hírekkel, egészen az első regisztrált megbetegedésekig. December 1-je az AIDS világnapja.

Kanicsár Ádám András Kanicsár Ádám András










Mi az ára a valóságnak Putyin Oroszországában?
 

Mi az ára a valóságnak Putyin Oroszországában?

Az utolsó orosz független tévé – ezzel az eposzi jelzővel került be a hírekbe a Dozsgy TV nem sokkal az ukrajnai háború kitörése után. A 2008-ban indult csatorna eleinte csak szórakoztatni akart, de a putyini rendszer szorításával párhuzamosan mind inkább a sajtószabadság egyre magányosabb élharcosa lett. A tévé történetét bemutató, Magyarországon először a Verzió Dokumentumfilm Fesztiválon látható F@ck this Job című film nemcsak azt mutatja meg, hogy néz ki egy rózsaszín utópia a putyini sötétségben, hanem azt is, hogy az igazság és a propaganda közötti háború frontvonala sokkal tisztább és egyértelműbb, mint ahogy azt a határok elmosásában érdekeltek láttatni szeretnék.



A Reklámszövetség ezzel az indoklással nem vizsgálja a kormány bombás hirdetését: Nem. De igen. De nem.
 

A Reklámszövetség ezzel az indoklással nem vizsgálja a kormány bombás hirdetését: Nem. De igen. De nem.

Nem indít vizsgálatot a Reklámszövetség a kormány nemzeti konzultációt népszerűsítő bombás hirdetései miatt. A szervezet először azzal indokolt, hogy ezek politikai hirdetések, majd a társadalmi célúként feladott hirdetésekről is megállapította, hogy azok valójában politikaiak, így nem tud mit tenni, egyébként mindegy is, mert a Reklámetikai Kódex a kormányra úgysem vonatkozik.