A közösségi média lett a legfőbb hírforrás az Egyesült Államokban
Az amerikaiak 54 százaléka a Facebookról, az X-ről vagy a YouTube-ról tájékozódik.
Az amerikaiak 54 százaléka a Facebookról, az X-ről vagy a YouTube-ról tájékozódik.
Nő a különbség a korosztályok médiahasználati szokásai között. Miközben az online médiafogyasztással töltött idő nagyjából minden generációban azonos. HVG-ténytár.
Egyre kevesebb hírt olvasunk, és egyre kevésbé bízunk meg bennük.
Önálló kiadványszerkesztőként is kipróbálja magát Tóta W. Árpád, a HVG publicistája a Kispolgár címmel ősszel induló, Magyarország első, telefonos applikáció formájában megjelenő, ingyenes közéleti gyerekújságjával.
Több érdekes adat kiolvasható egy friss, tévénézési szokásokat vizsgáló elemzésből, ami arra is rámutatott, hogy még este 10 órakor is sok gyerek tévézik, noha akkor már olyan tartalmak is képernyőn lehetnek, amelyek 16–18 éven felülieknek ajánlottak.
Sokkal kevesebbet tévéznek a gyerekek a felnőtteknél, de így is napi 2,5-3 órát. A nagyobbak is csak azért néznek kevesebb tévét, mert a telefonjukat nyomkodják.
Online médiafogyasztási szokásokat összesített az NMHH.
Háztartásonként több mint 18 ezer forintot költünk médiára havonta – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hiánypótló kutatásából. A felmérés szerint átlagosan napi 300 percet tévézünk és több mint 200 percet internetezünk.
Csökkent a legnagyobb videóstreaming-szolgáltató előfizetőinek száma, a hírre beszakadt a részvények árfolyama. A pocsék eredmény mögött egyedi tényezők is állnak, de a probléma alapvetően rendszerszintű.
A magyarországi állapotokról az önmagában sokat elárul, hogy a fideszesek közel harmada szerint elfogadható, ha a politika befolyásolja a médiát. A HVG-t ugyanakkor a lakosság a második leghitelesebb hírforrásnak tartja.
Tudatosabb tartalomfogyasztóvá tenné a diákokat egy alapítvány.
A Z generáció fele nem néz már híradót, 44%-uk közösségi oldalakról tájékozódik. Tudatosan csupán 28%-unk kapcsolja be a televíziót, a fiatal generáció életében már az okostelefon, a PC és a laptop jelenti a médiafogyasztás központját – derült ki a Jófogás és a GKI több mint 10 ezer aktív internetezőt bevonó kutatásából.
Médiatulajdonosok jönnek-mennek, a médiafogyasztási szokások alapvetően nem változnak.
A kétévesnél fiatalabb gyerekek szüleinek azt javasolta az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia, hogy szigorúan tiltsák el őket a televíziótól és bármilyen digitális eszköztől, amely képernyővel rendelkezik. A két évnél idősebb gyerekeknek pedig maximum kétórás „képernyőidőt” engedélyeztek az elmúlt tizenöt évben. – Egészen mostanáig. A változó idők szavára hivatkozva most feloldották szigorú tiltásaikat.
A jövő márciusi lapszám már kihívóan pózoló, de nem meztelen nőkkel jelenik meg. A médiafogyasztási szokások változásával, a pornódömpinggel indokolt lépésre Hugh Hefner lapalapító is rábólintott.
A britek több időt töltenek tévézéssel, okostelefonokkal, táblagépekkel és rádióhallgatással, mint alvással – derítette ki a brit kommunikációs üzletágat szabályzó Ofcom felmérése.
Egy átlagos, 15 év feletti magyar ember szabadidejének 46 százalékát tölti tévénézéssel, 24 százalékát rádióhallgatással, 15 százalékát pedig internetezéssel - ismerteti az Országos Széchényi Könyvtár felmérésének eredményét a Magyar Nemzet.
Egyre több időt, ma már átlagosan napi 4,9 órát töltenek el a számítógép, a televízió és az okostelefon képernyője előtt a 15-19 évesek - derült ki a GfK Hungária piackutató intézet legújabb felméréséből.