A közösségi média lett a legfőbb hírforrás az Egyesült Államokban
Az amerikaiak 54 százaléka a Facebookról, az X-ről vagy a YouTube-ról tájékozódik.
Az amerikaiak 54 százaléka a Facebookról, az X-ről vagy a YouTube-ról tájékozódik.
Nő a különbség a korosztályok médiahasználati szokásai között. Miközben az online médiafogyasztással töltött idő nagyjából minden generációban azonos. HVG-ténytár.
Egyre kevesebb hírt olvasunk, és egyre kevésbé bízunk meg bennük.
Több érdekes adat kiolvasható egy friss, tévénézési szokásokat vizsgáló elemzésből, ami arra is rámutatott, hogy még este 10 órakor is sok gyerek tévézik, noha akkor már olyan tartalmak is képernyőn lehetnek, amelyek 16–18 éven felülieknek ajánlottak.
Sokkal kevesebbet tévéznek a gyerekek a felnőtteknél, de így is napi 2,5-3 órát. A nagyobbak is csak azért néznek kevesebb tévét, mert a telefonjukat nyomkodják.
Online médiafogyasztási szokásokat összesített az NMHH.
Háztartásonként több mint 18 ezer forintot költünk médiára havonta – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hiánypótló kutatásából. A felmérés szerint átlagosan napi 300 percet tévézünk és több mint 200 percet internetezünk.
A magyarországi állapotokról az önmagában sokat elárul, hogy a fideszesek közel harmada szerint elfogadható, ha a politika befolyásolja a médiát. A HVG-t ugyanakkor a lakosság a második leghitelesebb hírforrásnak tartja.
Tudatosabb tartalomfogyasztóvá tenné a diákokat egy alapítvány.
A britek több időt töltenek tévézéssel, okostelefonokkal, táblagépekkel és rádióhallgatással, mint alvással – derítette ki a brit kommunikációs üzletágat szabályzó Ofcom felmérése.
Egy átlagos, 15 év feletti magyar ember szabadidejének 46 százalékát tölti tévénézéssel, 24 százalékát rádióhallgatással, 15 százalékát pedig internetezéssel - ismerteti az Országos Széchényi Könyvtár felmérésének eredményét a Magyar Nemzet.