szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egyre több időt, ma már átlagosan napi 4,9 órát töltenek el a számítógép, a televízió és az okostelefon képernyője előtt a 15-19 évesek - derült ki a GfK Hungária piackutató intézet legújabb felméréséből.

A fiatalok médiafogyasztási szokásait elsősorban a megváltozott technológiai környezet és átrendeződött életvitelük formálja - olvasható a GfK-nak az MTI-hez eljuttatott közleményében, amely szerint a tizenévesek ma már csaknem öt órát töltenek naponta képernyők előtt.

Míg a 15-19 évesek egy évtizeddel ezelőtti médiafogyasztásának mintázata megegyezett a felnőtt lakosság szokásaival, mostanra drasztikus változások következtek be: az internethasználat 2000 óta 4 százalékról 65 százalékra növekedett.

A klasszikus médiatípusok - rádió, magazinok - fogyasztása ugyanakkor lassú csökkenést mutat a fiatalok körében - világlik ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának idősoros elemzéséből.

A fiatalok életvitelének változására utal az is, hogy a 2005-ben mért 27 százalékhoz képest 64 százalékra növekedett a netfüggők száma. A szabadidő-eltöltési stílus átstrukturálódásának következtében egyre többen vannak, akik az otthonülő, elszigetelt, zárkózott életstílust választják.

Autókba szánt okos kijelzőt villantott a Huawei

Autókba szánt okos kijelzőt villantott a Huawei

Magyar fotós lett a közönségdíjas az év legviccesebb természetfotója versenyben

Magyar fotós lett a közönségdíjas az év legviccesebb természetfotója versenyben

Kijárási korlátozásokat vezet be Franciaország

Kijárási korlátozásokat vezet be Franciaország