szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egyre több időt, ma már átlagosan napi 4,9 órát töltenek el a számítógép, a televízió és az okostelefon képernyője előtt a 15-19 évesek - derült ki a GfK Hungária piackutató intézet legújabb felméréséből.

A fiatalok médiafogyasztási szokásait elsősorban a megváltozott technológiai környezet és átrendeződött életvitelük formálja - olvasható a GfK-nak az MTI-hez eljuttatott közleményében, amely szerint a tizenévesek ma már csaknem öt órát töltenek naponta képernyők előtt.

Míg a 15-19 évesek egy évtizeddel ezelőtti médiafogyasztásának mintázata megegyezett a felnőtt lakosság szokásaival, mostanra drasztikus változások következtek be: az internethasználat 2000 óta 4 százalékról 65 százalékra növekedett.

A klasszikus médiatípusok - rádió, magazinok - fogyasztása ugyanakkor lassú csökkenést mutat a fiatalok körében - világlik ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának idősoros elemzéséből.

A fiatalok életvitelének változására utal az is, hogy a 2005-ben mért 27 százalékhoz képest 64 százalékra növekedett a netfüggők száma. A szabadidő-eltöltési stílus átstrukturálódásának következtében egyre többen vannak, akik az otthonülő, elszigetelt, zárkózott életstílust választják.

Újabb sztrádafenntartó cég segíti Mészárosék 15 ezermilliárdos üzletét

Újabb sztrádafenntartó cég segíti Mészárosék 15 ezermilliárdos üzletét

Látványos videó: így tesznek meg 30 ezer kilométert a Bubik egy nap a fővárosban

Látványos videó: így tesznek meg 30 ezer kilométert a Bubik egy nap a fővárosban

Kinevezték a Magyar Nemzeti Bank új alelnökét

Kinevezték a Magyar Nemzeti Bank új alelnökét

Tóth Gabi: „Bennem keresitek a hibákat és nem foglalkoztok a valódi bűnösökkel”

Tóth Gabi: „Bennem keresitek a hibákat és nem foglalkoztok a valódi bűnösökkel”