szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Online médiafogyasztási szokásokat összesített az NMHH.

2022-ben egy átlagos napon 4,2 millió magyar felhasználó használta az internetet, összesen 84 millió oldalt nyitva meg naponta a magyar online média kínálatából. Egy-egy felhasználó körülbelül húsz hírt, blogbejegyzést, időjárás-jelentést, menetrend-információt vagy éppen szórakoztató tartalmat keresett fel 24 órán belül, ez összesen több mint 27,2 milliárd oldalletöltést eredményezett, 1,66 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző évben – derült ki az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából.

Az NMHH adatai alapján a legtöbb hírt januárban és márciusban fogyasztottuk, ekkor az átlagosnál 7,2, illetve 11,7 százaléknál több kattintás érkezett. Kiemelkedő forgalmat hozott az online médiumoknak Oroszország Ukrajna ellen indított inváziója, ami az első két napban körülbelül 30 millió többletkattintást hozott – elsősorban a híroldalaknak. Ebben az időszakban a legnagyobb hírportálokon egy nap alatt 9,21 millió oldalletöltést hajtottak végre a netezők külföld tematikában, és a nemzetközi események közül a Lengyelországban november 15-én becsapódott rakéta emelkedett még ki.

Szintén nagy népszerűségnek örvendtek az április 3-i választásokról szóló cikkek még úgy is, hogy az eredmények kihirdetése után jelentősen visszaesett az érdeklődés a témában. Kiemelkedően sokan olvastak ezen kívül pedig Berki Krisztián haláláról, a júiusi esőzésekről és az augusztus 20-i időjárásról, majd az ekörül kialakult belpolitikai botrányról, a benzinársapka eltörléséről, a katatörvény módosításáról és a foci-világbajnokságról.

NMHH

A kutatás külön kitért a magyar sajtótermékek közösségi posztjaira is, itt az interakciók száma alapján határozták meg minden hónap legmeghatározóbb témáit, ahol – többek között – az alábbiakat említik:

  • Január: Csollány Szilveszter halála, a védettségi igazolvány oltási igazolványra változtatása
  • Február: az orosz invázió kezdete és a Magyarországra érkező ukrán menekültek, Liu Shaoang téli olimpiai aranyérme
  • Március: tudósítások az orosz–ukrán háború fontosabb eseményeiről, magyarországi választási kampány
  • Április: választási kampány és eredmények, Christiano Ronaldo újszülött fiának halála
  • Május: Berki Krisztián és Haumann Péter halála, magyar sportsikerek
  • Június: Anglia elleni 0–4-es futballgyőzelem, ispánok és vármegyék visszaállítása
  • Július: katatörvény átalakítása és az ehhez kapcsolódó tüntetések, rezsicsökkentés eltörlése
  • Augusztus: téves időjárás-jelentés augusztus 20-ára, majd az OMSZ-vezetők kirúgása
  • Szeptember: II. Erzsébet királynő halála, tanársztrájkok és tüntetések
  • Október: tanártüntetések, Gáspár Győző (Győzike) nyilatkozata, miszerint a vérét adná Orbán Viktorért
  • November: Mészöly Kálmán halála, japán szurkolók meccs végi takarítása Katarban, Dzsudzsák Balázs visszavonulása
  • December: Pelé halála, labdarúgó-vb eseményei, karácsonyi hangulatú bejegyzések és jókívánságok
Azt is megnézték, a médiumok legnépszerűbb Facebook-posztjai melyik szavakat használják a leggyakrabban, itt is hasonló trendek figyelhetők meg, mint a kattintások és interakciók esetében, ugyanis toronymagasan vezet a magyar, emellett az elhunyt, a válogatott, a háború és a tanár szavak jelentek meg legtöbbször, de a hazudik is szerepel a listán.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!