“Ekkora tömeget már nem lehet elsöpörni” - videó
Hiába gyűltek össze több ezren szombaton a Kossuth téren, nem túl bizakodóak a tüntetők – az általunk megkérdezett demonstrálók inkább csak remélik a sikert, mintsem biztosak lennének benne. Videó.
Hiába gyűltek össze több ezren szombaton a Kossuth téren, nem túl bizakodóak a tüntetők – az általunk megkérdezett demonstrálók inkább csak remélik a sikert, mintsem biztosak lennének benne. Videó.
Nem stadion-társadalomra van szükség - írja a párt közleménye.
A Köznevelési Kerekasztal nem „oltja ki” a szombati pedagógusdemonstráció szerepét, sőt, mindennél fontosabb, hogy azon minél több ember vegyen részt – mondja a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke. Mendrey László egyelőre nem érez csapdát a tárgyalásokban, azt látja, az Emmi is érzi: nagy gáz van. Villáminterjú.
Nem az állam biztosítja az oktatás minőségét, erre csak a pedagógusok és az iskolák képesek. Az állam felelőssége mégis hatalmas: olyan körülményeket kell teremtenie, melyek ösztönzik, kikényszerítik és támogatják az oktatás minőségének folyamatos javítását.
A lázongó tanárok érzik a problémákat, de sokkal mélyebb gondjai vannak a magyar oktatási rendszernek, és egy lényegi pontjával ők sem mernek szembenézni. Nahalka István oktatáskutatóval készült interjúnkból kiderül, hogy az esélyegyenlőtlenség kérdésének félretolásával és az elhibázott centralizációval hogyan kanyarodtunk vissza a késő ötvenes évek szisztémáihoz.
A közoktatás ügyeiről tartanak hétoldalú egyeztetést a köznevelési kerekasztalnál. A Balog Zoltán vezette kerekasztalra olyan, a témában nem túl kompetensnek tűnő szervezetek is meghívást kaptak, mint a Magyar Művészeti Akadémia vagy a Nagycsaládosok Országos Egyesülete. A Pedagógusok Szakszervezete bojkottálja az eseményt.
A pedagóguskar külön munkacsoportja elemezte az intézményfenntartás problémáit, az ez alapján összeállított javaslatcsomagot eljuttatták a keddi kerekasztalhoz is.
Tárgyalással vagy más módon egy új közoktatási törvényt kellene kiharcolniuk a pedagógusoknak – mondta Nahalka István oktatáskutató a Köznevelési Kerekasztal alakuló ülése előtt. Az áttörésre nemigen számító szakemberrel készült hosszú interjúnkat holnap reggel olvashatják, addig is kivettünk abból egy érdekesebb részt, amelyből kiderül, hogy miben volt igaza Lázár Jánosnak, miért romlik a magyar diákok teljesítménye és miért kell nagyítóval keresni a fizikatanárokat.
Érdekes helyzet állt elő a pedagógus-szakszervezetekkel kapcsolatban: a PDSZ bejelentette, hogy mégis elmegy a Köznevelési Kerekasztal ülésére, a legnépesebb pedagógus-szakszervezet, a PSZ viszont nem lesz ott.
Az alapvető jogok biztosa szerint nem megfelelő a médiaértés-oktatás az iskolákban, hiányzik például a tananyagból az online bántalmazás és az internet veszélyei kezelésének módja. Az emberminiszterhez fordult.
A lázadás megmutatta: ilyen nem maradhat. De mit építsünk helyette? Kreatív, modern, szabad oktatást, amely nem 1930-ra, hanem 2030-ra készít fel.
A leváltott közoktatásügyi államtitkár szerint rendkívül sok változás indult el az oktatásban, de évekre van szükség ahhoz, hogy lerakják a minőségi oktatás tartópilléreit. Czunyiné Bertalan Judit erről hétfőn beszélt a 444.hu-nak a Klebelsberg Képzési Ösztöndíjak átadása előtt. Úgy látja: a pedagógusok tiltakozása és a szombaton bejelentett menesztése között nincs összefüggés.
Nagyjából mindegy, hogy ki az államtitkár, menesztése nem is szerepelt a tiltakozó pedagógusok listáján. Valódi változásokra viszont azért nincs esély, mert azok a NER lényegét érintik.
Már biztos, hogy a központi intézményfenntartó hibájából nem lesz tanítás az egyik Heves megyei iskolában, bár korábban letagadták.
A magyar pártoknak megingathatatlan meggyőződésük, hogy az oktatás problémáit egymásnak feleselgető közleményekkel kell megoldani.
Tárcasorozatunkban ezúttal az iskola a téma. Különóra felnőtteknek.
A párt képviselőcsoportja reagált az ellenzék reagálására.
Tizenhárom ezer magyar középiskolás nézheti meg ingyen az Oscarra jelölt magyar filmet. Az április végéig tartó vetítéssorozatot a kormány is támogatja.
Már zajlanak a Balog Zoltán által bejelentett Klik-fórumok, de az onnan érkező hírek szerint igazi egyeztetés nem zajlik.
1005 iskola tanáraival és vezetőivel egyeztetett a kormány a köznevelési fórumokon – mondta az államtitkár. Az egyeztetés célja szavai szerint, hogy rájöjjenek, miként lehet javítani az oktatás teljesítményén.