#oktatás

Kövér szerint azért még közpénz, ami az MNB-alapítványoknál van
 

Kövér szerint azért még közpénz, ami az MNB-alapítványoknál van

Kövér László egy interjúban azt mondta, szerinte igenis közpénz, amit az MNB-alapítványok kezelnek. Azt is mondta, az oktatásban ki kell iktatni a fékeket, és hogy ő személy szerint támogatná a kötelező sorkatonai szolgálat újrabevezetését, de ma nem olyan a helyzet, hogy ezt fel lehessen vetni.

MTI MTI


Hoffmann Rózsa nagyon aggódik a magyar diákok miatt
 

Hoffmann Rózsa nagyon aggódik a magyar diákok miatt

Hoffmann Rózsa félti a magyar diákokat, de legalábbis azokat közülük, akik nem mennek iskolába hétfőn, szeptember 29-én. Amiatt aggódik a politikusasszony, hogy menthetetlen hátrányba kerül, aki kihagyja a hétfői tanítást.

hvg.hu hvg.hu

Pölöskeiné, az intrikus szervezet(vissza)fejlesztő
 

Pölöskeiné, az intrikus szervezet(vissza)fejlesztő

Klik-elnöki kinevezésével kikerül a minisztériumból Pölöskei Gáborné Áder Annamária, forrásaink szerint ennek nehéz természete miatt itt sokan örülnek. Egy tanulmányban már korábban is rámutatott a közoktatás túlzott központosításának hátrányaira, a Klik átszervezésével mégis szinte lehetetlen feladatra vállalkozik.










Politikailag elhajló tankönyvet kapnak a diákok
 

Politikailag elhajló tankönyvet kapnak a diákok

Hiába állítja Rétvári Bence, hogy a régi tankönyvek a hibásak, az egyik új fejlesztésű tankönyv nem csak politikailag elfogult, hanem például értelmetlenné teszi a diákok számára a márciusi ifjak egyik pontját.






Mendrey: „nem tartják szent tehénnek a Kliket”
 

Mendrey: „nem tartják szent tehénnek a Kliket”

A Köznevelési Kerekasztal nem „oltja ki” a szombati pedagógusdemonstráció szerepét, sőt, mindennél fontosabb, hogy azon minél több ember vegyen részt – mondja a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke. Mendrey László egyelőre nem érez csapdát a tárgyalásokban, azt látja, az Emmi is érzi: nagy gáz van. Villáminterjú.

BI BI

Iskola túl minden határon
 

Iskola túl minden határon

Nem az állam biztosítja az oktatás minőségét, erre csak a pedagógusok és az iskolák képesek. Az állam felelőssége mégis hatalmas: olyan körülményeket kell teremtenie, melyek ösztönzik, kikényszerítik és támogatják az oktatás minőségének folyamatos javítását.

Radó Péter Radó Péter

 

"A hátrányos helyzetet az iskola hozza létre"

A lázongó tanárok érzik a problémákat, de sokkal mélyebb gondjai vannak a magyar oktatási rendszernek, és egy lényegi pontjával ők sem mernek szembenézni. Nahalka István oktatáskutatóval készült interjúnkból kiderül, hogy az esélyegyenlőtlenség kérdésének félretolásával és az elhibázott centralizációval hogyan kanyarodtunk vissza a késő ötvenes évek szisztémáihoz.

Kálmán Attila Kálmán Attila