Nem méri tovább az Oktatási Hivatal a tanárhiányt
A szervezet válaszában a jogszabályalkotókra mutogat.
A szervezet válaszában a jogszabályalkotókra mutogat.
A román iskolában a magyarok leginkább elnyomóként, gyarmatosítóként kerülnek szóba, a szlovák tankönyvekben pedig már a 19. században kitalált Bratislava névvel illetik a középkori Pozsonyt is – derül ki a HVG cikkéből.
Egyes esetekben még arról is a Klebelsberg Központ dönthet, mire használják fel a magánszemélyek, civil szervezetek által felajánlott támogatást.
Maruzsa Zoltán szerint a konténer csúnya szó, de "egy jó konténertanterem sokkal jobb, mint egy régi százéves, vagy pláne egy negyvenéves iskolai tanterem".
Törley Katalin a magyar oktatás jövőjéről egyeztetett volna a Momentum elnökével.
Csak a jogos bérét szerette volna megkapni, de ezzel alaposan magára haragította a hódmezővásárhelyi tankerület urait. A Makói József Attila Gimnázium pedagógusát ezután meghurcolták, megpróbálták kirúgni, végül – fájó szívvel – ő köszönt el a kollégáitól.
A felsőoktatás megindult drasztikus intézményi átalakítása számomra leginkább rögtönzésnek tűnik, semmint koncepcionális előkészítés eredményének, írja szerzőnk, és hozzáteszi: a megvalósult intézményi felépítés sok aggodalomra ad okot, még ha ez a propagandaszerű kormányzati kommunikációban nyomokban sem található meg. Vélemény.
A Belügyminisztérium ugyan nem illetékes az alapítványi gimnázium ügyeiben, csak az állami normatívát utalta nekik, de most, hogy az iskola sorsa bizonytalan, még a tanárokat is szívesen átvenné a Klebelsberg Központ.
Kocziszky György kerül október elsejétől a METU élére.
Mészáros Lőrinc valamit visszacsurgat a 660 milliárdból, felesége pedig beszél.
Ezen épületek „prototípusa” 150 éve, a tömegoktatás kialakulása idején épült, amikor a legfőbb pedagógiai cél a fegyelmezés volt.
A szervezet nyílt levélben segített Rétvári Bencének, aki nem tudta, hogyan kellene ezt kiszámolni.
Megnéztük a nyelvtudásról szóló népszámlálási statisztikákat.
Belevágni valami újba egyszerre izgalmas és ijesztő. Márpedig az egyetem első éve sok szempontból leírható ezekkel a jelzőkkel. Gólyának lenni épp elég sok bonyolult érzést jelent, ezért megpróbáljuk a praktikus oldaláról megfogni azt a sok történést, ami egy egyetemistára vár ennek az útnak az elején. Olyan fiatalokat kérdeztünk a személyes és közösségi tapasztalataikról, akik három fontos egyetemi városban – Budapesten, Szegeden és Miskolcon – képben vannak mindennel, amit egy gólyának tudnia érdemes. Nézzük, mi vár rájuk Szegeden!
Online a tananyag, de személyes részvétel kötelező a Miniszterelnökségen keresztül érkező pénzből finanszírozott képzésen.
A CNN cikkében több példát is felsorolt, Oroszország-szerte hogyan próbálják az iskolákban katonaságot és a háborút népszerűsíteni.