#oktatás





Kapronczay Stefánia: A tanártiltakozások bizonyítják, hogy a részvétel élményére lehet építeni
 

Kapronczay Stefánia: A tanártiltakozások bizonyítják, hogy a részvétel élményére lehet építeni

Túl gyakori, hogy már lezajlott vagy elkövetkező közéleti események értékelésekor a sikertelenség vagy a leendő sikertelenség okait soroljuk – írja a hvg360-on olvasható cikksorozatában a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) ügyvezető igazgatója. Szerinte fontos, hogy ne a sikertelenség, hanem a lehetőségek narratíváját építsük a közéletben. Legújabb írásában a pedagógustiltakozásokat hozza fel példaként.

Kapronczay Stefánia Kapronczay Stefánia





Időnként meg lehetne kérni diákokat, hogy tanítsák a tanárt
 

Időnként meg lehetne kérni diákokat, hogy tanítsák a tanárt

Bár aggasztónak tűnő változásokat látunk a mai gyerekeken, a tanároknak és szülőknek nyitni kellene a Z generáció tagjai felé, és nem démonizálni őket. El kell fogadni és meg kell érteni őket – mondja Bereczki Enikő ifjúsági és generációs szakértő, a Rejtélyes Z generáció című kötet szerzője. Szükség van-e még iskolára? Biztosan jó-e a folyamatos multitasking? Van-e pozitív hatása a gyerekekre a videójátékoknak? Interjú.


Richter-vezetők: „Üzleti érdekünk, hogy legyenek nagyon jó tanárok”
 

Richter-vezetők: „Üzleti érdekünk, hogy legyenek nagyon jó tanárok”

Ha nincs elég természettudományos tanár, nem biztos, hogy legközelebb lesz az országban olyan tudáscentrum, amely egy járvány idején képes a szükséges gyógyszerek gyártására – figyelmeztet a Richter Szerkezetkutatási Osztályának vezetője. Márpedig az egész országban összesen 33 fizika szakos és 31 kémia szakos tanárjelölt kezdte meg a tanulmányait szeptemberben.

hvg.hu hvg.hu