Folytatódik a Boeing mélyrepülése: most az orrkerék esett le egy felszálló gépről
Most a Delta Air Lines 757-ese maradt a felszállópályán Atlantában.
Most a Delta Air Lines 757-ese maradt a felszállópályán Atlantában.
Arra kérte a légügyi hatóság a légitársaságokat, hogy alaposan nézzék át a Boeing gépeiket.
60 milliónál is többen utaztak tavaly a légitársasággal.
Minden valószínűség szerint madárrajjal ütközhetett a dél-koreai T'way Air egyik Boeing 737-es repülőgépe, ami miatt a pilótafülke szélvédője is berepedt.
Egy próbarepülés során problémát jeleztek a műszerek, így a pilóták kényszerleszállást hajtottak végre az Alaska Airlines Airbus-gépével. Az eset nem sokkal azután történt, hogy a társaság egyik Boeingjából repülés közben kiszakadt egy darab.
Az All Nippon légitársaság belföldi járata Szapporóból repült Tojama felé, amikor észrevették a problémát.
Látványos bemutatón rántotta le a leplet az X-59 repülő végleges változatáról a NASA és a Lockheed Martin: a gép a tervek szerint a 11,5 méteres orrkialakításával úgy lépi majd át a hangsebességet, hogy az nem jár hangrobbanással. Ha ez valóban sikerül, akkor akár a lakott területek felett is újraindulhat a szuperszonikus repülés.
A Ryanair egyébként nem használja azt a típust, amelynek az ajtaja leszakadt múlt héten.
Speciális kialakítást kapott az X-59 néven emlegetett újfajta repülőgép, ami úgy tudja átlépni a hangsebességet, hogy a hangrobbanás nem hangosabb annál, mint amikor valaki becsapja egy autó ajtaját.
Nem a mostani az első eset, hogy gond van a Boeing 737 Max géptípussal. Ezúttal ugyan nem történt tragédia, de ez minden bizonnyal csak a szerencsének köszönhető. Összeszedtünk minden fontos információt, ami a balesetről és az évek óta problémás repülőgépről tudható.
A hatóságok szerint a kiszakadt darab megtalálása kulcsfontosságú a baleset okainak felderítéséhez.
Az egymotoros repülőgép meghibásodása vezethetett a tragédiához, legalábbis a szemtanúk elmondása alapján ezt valószínűsítik.
Azután, hogy egy Boeing 737 Max 9 típusú repülőgép törzséből kiszakadt egy rész, az Alaska Airlines az összes ilyen gépét megvizsgáltatja.
Akár 90 százalékkal is csökkenthető lehet a repülés karbonlábnyoma egy ürülékből előállított kerozinnal, azonban van egy komoly buktatója az elképzelésnek.
A hajtómű működött, amikor a férfi bemászott. A ruháit és a cipőjét a rendőrök a futópályán találták meg.
Nem volt szerencséjük az utasoknak, akik kétszer is megünnepelhették volna az újévet az időzónaváltások miatt.
Az esetről készült videófelvételeken a balesetből annyi látható, hogy a kifutópályán robbanás történik, és az utasszállító lángolva halad tovább, miközben az ütközésben érintett másik gép hatalmas tűzzel ég.
A légitársaság közlése szerint "a futópályán kívül szállt le" egy Antonov-24-es gépük Jakutföldön, 30 emberrel a fedélzetén.
Életveszélyes állapotban került kórházba az a férfi, aki a repülőgép kerekén mínusz 50 Celsius-fok körüli hőmérsékleten utazott az Air Algerie egyik járatán.
Azt, hogy mindez mennyibe került, már nem posztolta ki a külügyminiszter.