#színház

Színház vs. tv, óvatosság vs. nyilvánosság – Borbély Alexandra és Nagy Ervin a Vasfüggönyben
 

Színház vs. tv, óvatosság vs. nyilvánosság – Borbély Alexandra és Nagy Ervin a Vasfüggönyben

Van-e jövője a színháznak, ha a tévé a sokszorosát fizeti a színészeknek? Milyen lehetőségeket nyit meg egy nagy nemzetközi díj? Mihez ad kulcsot a függetlenség a magyar nyelvtől vagy egy társulattól? Kell-e felelősséget vállalni a közéletben? Ezekről beszéltünk az ország legismertebb színészházaspárjával a magyarországi szabad kulturális életet vizsgáló műsorunk második részében.

hvg.hu hvg.hu











Duda Éva: Nagyon sok félelem van a levegőben
 

Duda Éva: Nagyon sok félelem van a levegőben

A kreatív energiáik jelentős százaléka arra megy el, hogy kitalálják, miként létezhessenek tovább, azért dolgoznak, hogy dolgozhassanak – mondja a kortárs táncegyüttest vezető koreográfus, aki szerint a független társulatokat sújtó drasztikus pénzelvonásokhoz szinte lehetetlen ennyire hirtelen adaptálódni. Ennek ellenére nem adják fel.




Alföldi Róbert és Zsedényi Balázs a Vasfüggönyben: „Minden, ami a színházban történik, közügy
 

Alföldi Róbert és Zsedényi Balázs a Vasfüggönyben: „Minden, ami a színházban történik, közügy"

Az elmúlt években a kultúra legtöbbször politikai kontextusban jelent meg a hírekben. De ahogy egyre inkább a közéleti kérdések kerülnek a színpadra, annál kevesebb szó esik arról, mi történik a közönséget a művészektől elválasztó vasfüggöny mögött. A HVG új podcastjában pont ide utazunk: a Vasfüggönyben országszerte ismert alkotópárosokkal beszélgetünk minden második héten, kezdve színészektől, színházi rendezőktől és filmkészítőktől, zenészeken, írókon és képzőművészeken át egészen a művészetoktatókig, hogy megtudjuk, mit jelent a szabad és független művészet a mai Magyarországon. Az első részben Alföldi Róbert színész-rendező és Zsedényi Balázs, az Átrium egyik vezetője mesélt a független színházról.

hvg.hu hvg.hu