#színház










Egy normális európai városnak kell, hogy legyen egy ilyen energiájú Őrült Nők Ketrece-előadása
 

Egy normális európai városnak kell, hogy legyen egy ilyen energiájú Őrült Nők Ketrece-előadása

Miközben az Átrium társulata évek óta az állami kivéreztetés elhúzódó kínjait éli, addig zászlóshajója, Az Őrült Nők Ketrece a budapesti színházi élet kultikus, megkerülhetetlen előadásává szilárdult. A független színházi darab egy évtizede fut töretlen sikerrel, folyamatos telt házzal úgy, hogy éppen arról szól, ami ellen a hivatalos, kormányzati narratíva nagy erőkkel tiltakozik: a család az család akkor is, ha azt egy meleg pár alkotja. Alföldi Róbert rendezővel, Stohl András és Hevér Gábor színészekkel, és a férfiakat tűsarkúban táncolni megtanító Gergye Krisztián koreográfussal fejtettük meg a most 10 éves darab népszerűségének titkát.










„Rögtön lehet érezni, ha egy nézőnek nagyon személyessé válik egy gondolat” – a Trojka kulisszái mögött
 

„Rögtön lehet érezni, ha egy nézőnek nagyon személyessé válik egy gondolat” – a Trojka kulisszái mögött

Bő tíz éve működik a hazai színházi élet egyik legkülönlegesebb és legkülönösebb társulata, a Trojka. Csináld magad-működésről, “bálnatestként” együtt mozduló közönségről, az intim hangulatú előadásokról, emberi kapcsolatokon átszűrt társadalmi kérdésekről, tudatosságról és kényszerekről beszélgettünk a Trojka Színházi Társulás alapító-rendezőjével, Soós Attilával.

Németh Róbert Németh Róbert