Rossz hír a diákoknak: hosszabb lehet a tanév
Tervezet még nem készült, de már gondolkodik a szakma a tanév meghosszabbításán. A megoldás az állami táboroztatás lehetne.
Tervezet még nem készült, de már gondolkodik a szakma a tanév meghosszabbításán. A megoldás az állami táboroztatás lehetne.
Totális a fejetlenség a szakgimnáziumokban, ráadásul a most bevezetett átalakításokkal évente több tízezer diák érettségije vált kérdésessé. Van-e innen kiút, vagy csak egyre mélyebbre süllyedünk? Élő videóinterjúnkban Sulyok Blanka szaktanárral beszélgetünk.
Elkészítette "osztályfőnöki beszámolóját" az "osztályozó konferenciájára" a Tanítanék Mozgalom. Nem hagyományos összegzésről van szó, mert az osztály sem átlagos, kormánytagokból áll ugyanis. „A kormány létszáma 12 fő. 12 fiú, 0 leány. Államtitkárokkal együtt megszámlálhatatlan” – fogalmaznak a kormány oktatáspolitikájával elégedetlen pedagógusok.
Ma véget ér a mintegy két és fél hónapos vakáció, és megkezdődik a 2015/16-os tanév az iskolákban.
Derűs, nyugodt iskolakezdésről, modern oktatási tartalmakról „jó és jobb iskoláról” áradozik az oktatásvezetés, miközben a párhuzamos valóságban minősíthetetlen színvonalú tankönyvekkel, bódé-tantermekkel, fásult pedagógusokkal, be nem fejezett iskolafelújításokkal találkozhatunk.
A Huffington Post összeszedett néhány kérdést, amire sokkal inkább válaszol a gyerek, ha érdeklődünk a suli felől.
„Hódítsa meg a gyerekeket, kösse le a figyelmüket” – kéri a tanároktól a szülő. "Vegyük észre, közösen vagyunk felelősek a ránk bízott gyerekekért" – szólítja fel a szülőket a pedagógus. „Jó jegyeket szeretnék kapni, persze ehhez tanulni is kell” – írja a diák. Az iskolai szereplők elvárásai a tanév kezdetekor.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által rohammunkában kidolgozott, kísérleti tankönyveket ingyenesen hozzáférhetővé tették az intézet honlapján.
Hétfőn indul az új tanév, ami a családoknak jelentős kiadást jelent, még akkor is, ha több évfolyamnak, a nagycsaládosoknak és a rászorulóknak a tankönyv már ingyenes. De mégis milyen mélyen kell a pénztárcánkba nyúlni? Egyébként ön már megvett mindent? Mennyit költött? Küldjön egy fényképet a számláról!
Minden rendelkezésre áll ahhoz, hogy sikeres legyen a következő tanév – mondta az emberi erőforrások minisztere kedden a fővárosban rendezett szakmai tanévnyitón. A köznevelési államtitkár azt mondta, az iskola identitást is akar adni a gyerekeknek.
Pontos adatok nincsenek, de a kortársak közötti szexuális zaklatás valamilyen mértékben valószínűleg mindennapos a (kis)kamaszok között. Nehéz persze eldönteni, mi számít annak: a durva viccektől a lányok fogdosásáig és a durvább esetekig széles a skála. A pedagógusok sokszor eszköztelennek érzik magukat, és inkább, ha tehetik, hárítják, elhallgatják az ilyen ügyeket. Pedig súlyos esetekben jelentési kötelezettségük is van.
Sok minden változik az idei tanévtől az iskolákban.
Szeptember 1-jétől június 15-ig tart majd a 2016/17-es tanév.
A gyerekeket megviselheti, amikor iskolás életmódra kell váltani, de ez a szakemberek szerint teljesen normális. Attól sem kell megijedni, ha netán fájna a feje, vagy a hasa, étvágytalanná válik, esetleg bepisil – ezek mind jelzések, hogy nehezen éli meg ezt az időszakot. Van azonban néhány trükk, amivel felkészíthetjük lelkileg az új kihívásokra.
Megjelent a 2015/2016-os tanév rendjét szabályozó miniszteri rendelet a Magyar Közlönyben. A következő tanév szeptember 1-én, kedden kezdődik és 2016. június 15-én, szerdán ér véget.
A szakminisztérium szerint jelentősen csökkent az igazolatlan iskolai hiányzások száma.
Miért olvasnak egyesek sokat és gyorsan, míg mások keveset és lassan? A tudósok arra keresik a választ, hogyan segíthetnék a nehezen olvasókat. A probléma nem elhanyagolható: az unióban és Magyarországon is a lakosság 20-25 százaléka funkcionális analfabéta.
A kétgyermekes családok többsége 40-80 ezer forint között költött az iskolakezdésre, de vannak olyan diákok, akiknek a beiskolázása több mint 100 ezer forintba fájt. Olvasóink többsége szerint drágább volt idén a tanévkezdés, mint tavaly.
Az iskolarendőr-program hozzájárulhatott ahhoz, hogy az elmúlt húsz évben jelentősen csökkent a gyermekáldozatok száma a közutakon - mondta az országos rendőrfőkapitány helyettese. Még a kilencvenes évek elején százan, addig 2013-ben nyolcan vesztették életüket közlekedési balesetben.
Akár az oktatás színvonalát emelő „csodaszer” is lehetne, ha nem nyolckor, hanem 9-10-kor kezdődne a tanítás: a gyerekek egészségesebbek lennének, és jobb teljesítményt nyújtanának. Az alváskutatók megállapításait ugyanakkor az oktatási rendszer nem veszi figyelembe. Van olyan köztes megoldás is, amiben ugyan 8-ra mennek a gyerekek, de csak 9-kor kezdenek el tanulni.