#teszt

Renault Latitude teszt: relax
 

Renault Latitude teszt: relax

Nagy is, dízel is, jó is, francia is. Vannak, akik szerint ez nyerő párosítás, míg mások úgy vélik, e négy jellemző közül több kizárja egymást. Utánajártunk.

I. N. I. N.

Nissan Juke duplateszt: egy szívó, egy benzines
 

Nissan Juke duplateszt: egy szívó, egy benzines

Megosztó személyiséggel bővült a kisautók piaca, egy fura szerzettel, egy hobbittal. Egyedi, nem utánoz senkit, izgalmas motorok hajtják, és még összkerékhajtással is kapható. Az utcán megbámulják. Van olyan, aki beleszeret, és rögtön megveszi, mások utálkozva méregetik. Teszteltük az alap benzinmotorral és a turbós, 190 lovas csúcsváltozatban is. Az utóbbi lenyűgözött, ám sok érte a 6 millió.

Biró Csongor Biró Csongor

Lehet-e stroke után autót vezetni?
 

Lehet-e stroke után autót vezetni?

Sokan szeretnének újra a volán mögé ülni egy agyvérzést követően, és sokuk számára valóban biztonságos is. Mostantól egy egyszerű, szobában elvégezhető teszt segítségével ki lehet szűrni azokat, akik számára nem biztonságos az agyvérzés utáni vezetés – írják az Amerikai Neurológiai Akadémia orvosi lapjában.

Medipress Medipress


VW Amarok teszt: luxus trágyahordó
 

VW Amarok teszt: luxus trágyahordó

A Volkswagen ezúttal elkésett, de nem késett le semmiről. Bár korábban volt platós autója (VW Caddy, VW Taro), a modern pickupok piacára utolsóként lépett. A jól bejáratott japánokra ráijesztett a VW az Amarokkal, a sok tekintetben különleges haszon- és élvezeti jármű kapásból a kínálat tetejére mászott fel. Teszteltük a csúcsmodellt.

Biró Csongor Biró Csongor


Teszt: vezettük az új Chevrolet Captivát
 

Teszt: vezettük az új Chevrolet Captivát

A Chevrolet Captiva megújult, ám lényege megmaradt: továbbra is nagy, hétszemélyes, összkerékhajtású, és korszerű technikával baráti áron kínálják. A pofás orr mellett a teljes motorválaszték megújult, a nemzetközi menetpróbán hóban, aszfalton, autópályán, terepen és szerpentinen faggattuk a kis és a nagy benzinest, valamint az erősebbik dízelt.

Biró Csongor Biró Csongor

BMW X1 xDrive28i teszt: a turbó forradalma
 

BMW X1 xDrive28i teszt: a turbó forradalma

Bár tagadták a BMW szakemberei, az új négyhengeres turbómotor bemutatásával leáldozóban van a benzines hathengeresek kora a bajor márkánál. A 245 lovas motor nemzetközi menetpróbáján bebizonyosodott, hogy még a nehéz X1-est is parádésan hajtja, belegondolni is jó, milyen lesz majd a hármasban, az ötösben és az 1-es sorozatban.

Biró Csongor Biró Csongor

Exkluzív teszt: BMW X5 M
 

Exkluzív teszt: BMW X5 M

Nem éppen Bálint-napi ajándék, de én ezt kaptam a sorstól és a BMW-től. Vezethettem az X5 M-et: 555 lóerő teljesítmény, 680 newtonméter maximális nyomaték, 4,7 másodperces gyorsulás, 275 kilométer/órás végsebesség. Egy sportkocsi durva adatai ezek, csakhogy az X5 terepjáró.

Biró Csongor Biró Csongor

Peugeot RCZ teszt: jobb, mint az Audi?
 

Peugeot RCZ teszt: jobb, mint az Audi?

Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.

Biró Csongor Biró Csongor

Skoda 4x4 teszt: mindent szabad
 

Skoda 4x4 teszt: mindent szabad

A vásárlók, köztük a magyarok azért választják a Skoda autóit, mert olcsók és jók. Az összkerékhajtás nem tartozik a legkedveltebb extrák közé, igaz, Magyarország nagy részén túl lehet élni a telet 4x4 nélkül is. Nemzetközi tesztpróbán tapasztaltuk meg, hogy a Skodákat nem szabad lebecsülni terepen sem.

Biró Csongor Biró Csongor

448 genetikai betegség kockázatát mutatja ki egy teszt
 

448 genetikai betegség kockázatát mutatja ki egy teszt

Egy leendő szülők számára készülő genetikai teszt már a tervezett fogamzás előtt megmutatja, van-e kockázata öröklődő genetikai megbetegedések felbukkanásának a születendő gyereknél - közölték szerdán eredményüket amerikai kutatók.

MTI MTI

Citroen C4 teszt: megjött a megmentő
 

Citroen C4 teszt: megjött a megmentő

Minden autógyártónak megvan a maga messiása, a Citroené ezúttal a C4. Úgy tekintenek rá, mint arra a szuperhősre, aki megmenti a világot, vagy a világnak azt a részét, amelyben éppen vagyunk. Talán ezért választotta a márka a Korda Filmstúdiót a hazai bemutató helyszínéül. Arról, hogy nekünk, statisztáknak szükségünk van-e a C4-esre, nem szól a film, 4 millió forint alatti alapára kedvezőnek számít a piacon.

Biró Csongor Biró Csongor

Skoda Octavia RS teszt: sose lesz ilyen jó autóm
 

Skoda Octavia RS teszt: sose lesz ilyen jó autóm

Ha a realitások szilárd talaján állunk, nincs különb autó a Skoda Octavia RS-nél: izmos benzinmotor, látványos külső, kényelmes belső, biztonságos és megbízható működés, csipetnyi vezetési élmény – mindez baráti áron. Ezúttal hosszú úton tettük próbára, fagyban, jégben, hóviharban, lehetetlen küldetésként átmásztunk vele a didergő Hargitán is.

Biró Csongor Biró Csongor

Skoda Fabia RS teszt: ha gyors autó kell
 

Skoda Fabia RS teszt: ha gyors autó kell

Egy fabiás életében nagy nap, amikor tesztelheti a csúcsok csúcsát, amikor eldöngetheti a mezőnyt a kompakt ötajtós kisautók legerősebbikével. 180 lóerő nem játék, főleg, ha négy méterre és az első kerekekre korlátozódik. De nem kell félni, a Skoda Fabia RS nem szörnyeteg, csak nagyon megy. Ára nem eltúlzott, csúcsfelszereltséggel is hatmillió forint alatt marad.

Biró Csongor Biró Csongor

Nissan Pathfinder teszt: erőből politizál
 

Nissan Pathfinder teszt: erőből politizál

A Nissan hazánkban kapható legnagyobb terepjárója pont az, aminek látszik: igazi batár, ami nem ismer lehetetlent, igénytelen, de technikailag igen fejlett. Nem érezzük magunkat rosszul sem az országúton, sem az autópályán, sem az áruház parkolójában, de nem esünk kétségbe akkor sem, ha nagy hó esik, vagy netán elfogy előttünk az aszfalt. Teherautós gyökerei egyértelműek, ára borsos.

Biró Csongor Biró Csongor

Peugeot 3008 teszt: kalóriaszegény
 

Peugeot 3008 teszt: kalóriaszegény

Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.

Biró Csongor Biró Csongor

Audi A6 teszt: Lázárnak, mert megérdemli
 

Audi A6 teszt: Lázárnak, mert megérdemli

Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.

Biró Csongor Biró Csongor

Fiat 500C TwinAir: hang a múltból, motor a jövőből
 

Fiat 500C TwinAir: hang a múltból, motor a jövőből

Bár minden ízében modern autó a Fiat 500 kabrió, a kispolszkis emlékektől nem szabadulok. A kéthengeres kis turbós motor hangja az, ami felkorbácsolja a nosztalgiát. Azon tanított meg a feleségem autót vezetni. Nem ment könnyen, és az nem a polák hibája volt. Az emlékek számlájára írom, hogy kedveltem a tesztautó fulladásos hörgését, amely pörgetve szép motorhanggá alakul át. Ha szingli lennék, fiatal és bohó, talán meg is venném magamnak.

Biró Csongor Biró Csongor