#tömegközlekedés

Tarlós lepasszolta az agglomerációs közlekedést
 

Tarlós lepasszolta az agglomerációs közlekedést

Nem sikerült megállapodnia Tarlós Istvánnak és Orbán Viktornak a fővárosi közlekedés finanszírozásáról hétfőn, ezért a főpolgármester ma bejelentette, a főváros ezután nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel. Az egyeztetést januárban folytatja a kormány és a főváros, de az agglomerációs településeknek az állammal kell egyeztetnie és tárgyalnia a jövőben.

hvg.hu hvg.hu


Borzonganak a kerékpárosok Tarlós ötletétől
 

Borzonganak a kerékpárosok Tarlós ötletétől

Tarlós István felvetette a kerékpáros-jogosítvány kötelezővé tételét, például szerinte a kerékpárosok sokszor mennek át a piros jelzésen. A Magyar Kerékpárosklub szerint Tarlós szembemegy a főváros értékeivel, ráadásul hibás adatokból vonta le következtetéseit.

hvg.hu hvg.hu


Leállt a 4-es metró
 

Leállt a 4-es metró

A 4-es metró helyett átmenetileg pótlóbuszok közlekedtek a teljes vonalon csütörtök délelőtt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu

A Mikulás hozza a BKK e-jegyrendszerét
 

A Mikulás hozza a BKK e-jegyrendszerét

Decemberben megkezdődik Budapesten az elektronikus közlekedési jegyrendszer fokozatos bevezetése. Első körben, a hónap elején a Budapesti Közlekedési Központ több mint 1500 munkatársa kapja meg az elektronikus kártyát.

hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI


De mi lesz, ha leáll a 3-as metró?
 

De mi lesz, ha leáll a 3-as metró?

A főváros 150 buszt szán a jövőre kieső 3-as metró pótlására. Ez aligha elég, viszont ha a teljes metrózó tömeget átveszik a buszok, megbénulhat Budapest közlekedése – írja az e heti HVG.

HVG HVG


Figyelem, a cégnek a helyi bérletet és jegyet is ki kell fizetni
 

Figyelem, a cégnek a helyi bérletet és jegyet is ki kell fizetni

A munkavállalói köztudatban jobbára az van, hogy a munkaadó a lakhely és a munkahely közötti utazást fizeti – ha az nem ugyanazon a településen található. Az már kevéssé közismert, hogy a munkaadó köteles megtéríteni a helyi utazás költségeit is, amennyiben az a munkavégzéshez kapcsolódik. Az Adózóna mutatja, milyen adózási szabályokkal kell tisztában lennie ehhez.

hvg.hu hvg.hu



A magyar villanybusz, amely a BMW-t is lenyomja
 

A magyar villanybusz, amely a BMW-t is lenyomja

Buszgyárban jártunk, nemcsak a szerelést néztük meg, hanem ki is próbáltuk a villanybuszt, sőt egy rövidke szakaszon igazi utasokat is szállítottunk. Nekik (is) nagyon bejött az elektromos műanyag autóbusz. Könnyű, tiszta, tágas, és a lámpánál még a BMW-s fiatalokat is lenyomja.

Molnár Csaba Molnár Csaba





Fogja az ember a fejét a 44 milliárdos vasútfelújítás láttán
 

Fogja az ember a fejét a 44 milliárdos vasútfelújítás láttán

Most két jelzőőr ül egy személyautóban, és amikor a mobiljuk megcsörren, kiszállnak, és egy piros tárcsával megállítják a sűrű autós forgalmat. Az egy hete átadott, alig pár perccel rövidebb utazást ígérő, tízmilliárdokból felújított Budapest–Esztergom-vasútvonalon ugyanis a fénysorompó még nem működik. Ürömnél a P+R parkoló és az állomás autóval megközelíthetetlen, gyalogosan pedig szinte értelmetlen odamenni.

Murányi Krisztina Murányi Krisztina

A magyar vasút az utast palira veszi
 

A magyar vasút az utast palira veszi

Kánikula van? Késnek a vonatok. Vihar jött? Késnek a vonatok. Esik a hó? Késnek a vonatok. Vagy csak úgy elszakadt a felsővezeték? Késnek a vonatok. Sokat és gyakran. Magyarországon. Az utasok érdemi tájékoztatás híján nem tudják, mi is történt, mikor indulnak valóban a szerelvények, a kalauzok meg tartják a hátukat, pedig ők sem tudnak semmit. Nálunk még attól is elveszik a pórul járt utas kedvét, hogy kártérítésért harcoljon. Németországban a vasúttársaság enni- és innivalót ad, a taxi vagy a szállás árát is állja késés vagy kimaradás esetén. Amerikában a tájékoztatás az első, nem a sunnyogás.

hvg.hu hvg.hu