#vasút




100 kilométerrel száguldana a tramtrain Szeged és Vásárhely között
 

100 kilométerrel száguldana a tramtrain Szeged és Vásárhely között

Felújított, villamosított és helyenként kétvágányúra bővített pályán járhat majd Szeged és Hódmezővásárhely között a tramtrain. 20 perces követési időt terveznek, amelyet betétjáratokkal 10 percesre sűríthetnek csúcsidőben. Hódmezővásárhely polgármestere szerint a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás.

MTI MTI


Elmondta az NFM, hol lehet a következő vasútfelújítás
 

Elmondta az NFM, hol lehet a következő vasútfelújítás

Az új, 2020-ig tartó uniós költségvetési időszak forrásaiból finanszírozott vasútfejlesztések 2016 első felében indulhatnak meg legkorábban, a dél-balatoni vasútvonal vagy a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakasz felújításával – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteken.

MTI MTI




Fónagy elmondta, hol újítják fel a vasutat 2020-ig
 

Fónagy elmondta, hol újítják fel a vasutat 2020-ig

A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban összesen ezermilliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, ebből a transzeurópai közlekedési hálózat itthon szakasza 800 kilométer hosszban újul meg – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken újságíróknak Budapesten.

MTI MTI


Meddig ürítünk még a sínek közé?
 

Meddig ürítünk még a sínek közé?

A MÁV-Start 2112 személykocsiján "sínek közé pottyantós illemhelyek" vannak, míg az európai színvonalú, zárt tartályos vécék 551 járműben kaptak helyet. 10-15 év még kell, hogy előbbiek teljesen eltűnjenek.

MTI MTI


Közel 300 milliós felújítások miatt zárják le a Nyugatit hétfőtől
 

Közel 300 milliós felújítások miatt zárják le a Nyugatit hétfőtől

Halaszthatatlan karbantartási munkák miatt hétfőtől július 5-éig két hétre bezár a naponta 60-70 ezer utast fogadó fővárosi Nyugati pályaudvar, a majdnem 290 millió forintba kerülő felújítások jelentősen javítják majd a pályaudvar színvonalát és a vonatok menetrendszerű közlekedését – jelentették be a MÁV képviselői sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.

MTI MTI


A vasútvonal, amelyen évi 700 órát késtek a vonatok
 

A vasútvonal, amelyen évi 700 órát késtek a vonatok

A statisztika alapján meglehetősen problémásnak tűnik a Budapest-Monor vasútvonal, ahol a statisztika szerint egyik irányban összesen 700, a másikban pedig 1028 órát késtek a vonatok 2013-2014-es menetrendi évben. A nemzeti fejlesztési miniszter közölte ezeket az adatokat, a jobbikos Szávay István kérdésére. Seszták Miklós szerint nem kell aggódni, fejlesztik a vasútvonalakat és a járműparkot, 2020-ra javulhat a helyzet.

hvg.hu hvg.hu



Zsíros üzletet kapott egy magyar vállalat
 

Zsíros üzletet kapott egy magyar vállalat

Stratégiai megállapodást kötött a Graboplast a dél-afrikai Belgotex Floor vállalattal, melynek keretében a győri vállalat a következő két évben 180-200 ezer négyzetméter speciális padlóburkolatot gyárthat 3600 dél-afrikai vasúti kocsiba.

hvg.hu hvg.hu