szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A statisztika alapján meglehetősen problémásnak tűnik a Budapest-Monor vasútvonal, ahol a statisztika szerint egyik irányban összesen 700, a másikban pedig 1028 órát késtek a vonatok 2013-2014-es menetrendi évben. A nemzeti fejlesztési miniszter közölte ezeket az adatokat, a jobbikos Szávay István kérdésére. Seszták Miklós szerint nem kell aggódni, fejlesztik a vasútvonalakat és a járműparkot, 2020-ra javulhat a helyzet.

Szávay István azt kérdezte a nemzeti fejlesztési minisztertől, hogy oda-vissza összesen mennyit késtek a vonatok 2014-ben a Budapest-Nyugati – Monor vasútvonalon.

2013. december 15-e és 2014. december 13-a között Budapest-Nyugati és Monor között 16518 vonat közlekedett, amelyek Monor állomáson jelentkező késései összesen 700 óra 49 percet, azaz járatonként átlagosan 2,5 percet tettek ki.  Monor — Budapest-Nyugati viszonylatban 16121 vonat közlekedett, amelyek Budapest-Nyugati pályaudvari késései összesen 1028 óra 12 percet, azaz járatonként átlagosan 3,8 percet jelentettek – derült ki Seszták Miklós válaszából.

A miniszter azt is közölte, hogy a 2014 és 2020 közötti európai uniós költségvetési időszak egyik nagy nyertese a vasút, mert a közlekedésfejlesztési források akár körülbelül háromnegyede kötöttpályás fejlesztésekben hasznosulhat.

Lesz pályafelújítás és vásárolnak új járműveket.

A meglévő 60 darab FLIRT motorvonaton túl még 42 ilyen alacsonypadlós motorvonatot vásárolnak, amelyek Budapest — Székesfehérvár, Budapest — Százhalombatta — Pusztaszabolcs és Budapest — Veresegyház — Vác vonalakon, csúcsidőszakon kívül pedig Budapest — Dunakeszi — Vác valalmint Budapest — Monor felé közlekednek majd.

21 másik új motorvonat beszerzése is folyamatban, valamint egyeztetnek további 50 vásárlásáról. Ezek Cegléd, Vác és Szolnok felé járnak majd.

A monori vonatok a 100-as vonalon járnak, amelyet a debreceni illetve záhonyi vonatok is használnak. Ezt a vonalat Kőbánya-Kispest és Szolnok között már felújították, most Szolnok és Püspökladány között folyik a rekonstrukció.

Ha minden munkával végeznek, kevesebb lehet a késés, javulhat a menetrend. 2013-ban fejezték be a székesfehérvári vasútvonal felújítását, ott 30-40 százalékkal lehetett csökkenteni a menetidőt az átépítés után – érvelt a miniszter. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!