Halálos gázolás miatt késnek a vonatok a szolnoki vonalon
A haláleset Maglódnál történt, két órás késések várhatók.
A haláleset Maglódnál történt, két órás késések várhatók.
Az unió már leosztályozta, 28 tagállamból csak a 20-ik helyre vagyunk jók.
A MÁV-Start vezére legalább a tizedével kevesebb vasúti járatot indítana jövőre, és az Origo.hu szerint elképzelései részben meg is valósulnak, bár papíron több vonat indul.
Befejezték a Szajol és Püspökladány közötti vasútvonal felújítását, csütörtökön volt az avatóünnepség. Pár percre kipróbálták, milyen az, ha 160-nal megy egy vonat. A MÁV vezérigazgatója szerint a decemberi menetrendváltástól felújított vonatok járnak errefelé, és saját forrásból azokat az állomásokat is felújítják, amelyek a mostani körben kimaradtak.
December 17-ig kell beadni az ajánlatokat, a nagysebességű összeköttetést a távlati tervekben kell szerepeltetni.
Már akár másfél órát is késhetnek a vonatok a Budapest-Hatvan-Miskolc-Szerencs vasútvonalon.
A vasúti menetrend azonban továbbra is ideiglenes.
Amerikában vezeti be az Amtrak, mert túl sok poggyásszal szállnak fel az utasok.
Kínai-amerikai közös vállalat építi meg a Los Angeles és Las Vegas közötti 370 kilométeres gyorsvasutat.
Túlterheltségre hivatkozva átmenetileg nem indít Budapestre és nem is fogad magyar vonatokat az osztrák vasúttársaság csütörtöktől. A MÁV megerősítette, hogy nem járnak az érintett vonatok. A Bécs és München közötti szakaszra is ez vonatkozik, az ok itt is a zsúfoltság.
Bár korábban a szerb vasúttársaság a MÁV-ra hivatkozott, amikor arról írt, miért állítják le a vonatokat a határnál, a menekültekkel tárgyaló szerb csoport tagja szerint eddig sem utazhattak vasúttal a migránsok Magyarországra.
Csak szombaton 11 ezren voltak azok, akiket az osztrák vasúttársaság Németországba szállított - közölte az ÖBB. Vasárnap reggel 9 óráig további nagyjából 2200 menekült hagyta el vonatokon a bécsi Westbahnhofot.
25 kilométeren, 13 állomást érintve nem működtek több órán át a sorompók a másfél hete átadott, 44 milliárdból felújított Budapest–Esztergom vasútvonalon, a szerelvények 20-50 percet késtek.
A szappant szállító cég nyert korábban az adóhivatal, az Országgyűlés, a Magyar Közút tenderén is. A kéztisztítót biztosító vállalkozásnak nagyon jól jön ez a megbízás.
Hajmeresztő fapadosság a tízmilliárdokból felújított vasútvonalon, ledózerolják a sokáig a pikszisben levő jobboldali pénzember bankját, Matolcsyék banktitkot szivárogtathanak, csak hogy befeketítsenek egy újságírót, Kína beparáztatja a kőgazdag befektetőket, a félrelépős weboldal feltörése öngyilkosságba hajszolt embereket. Tovább is van, mondjuk még – ez történt a gazdaságban.
Balassagyarmat vezetői azt kérik, hogy ne szállítsanak vonattal migránsokat a városban működő közösségi szállóra. Ezt azután fogalmazták meg, hogy csütörtök éjszaka és péntek hajnalban 135 ember érkezett meg így a nyugat-nógrádi városba.
Röszkénél a vasúti sín az egyetlen, amely áttör a drótakadályon. Amikor éjszakánként nincs vonatközlekedés, megélénkül rajta a forgalom. A menekültek a síneken jönnek, de a környező határzárat is tesztelik, egyre több a lyuk a kerítésen. Egy éjszakát a sínek mellett töltöttünk, amikor a legszürreálisabb a rendőrök és menekültek között folyó macska-egér játék.
Most két jelzőőr ül egy személyautóban, és amikor a mobiljuk megcsörren, kiszállnak, és egy piros tárcsával megállítják a sűrű autós forgalmat. Az egy hete átadott, alig pár perccel rövidebb utazást ígérő, tízmilliárdokból felújított Budapest–Esztergom-vasútvonalon ugyanis a fénysorompó még nem működik. Ürömnél a P+R parkoló és az állomás autóval megközelíthetetlen, gyalogosan pedig szinte értelmetlen odamenni.
Kánikula van? Késnek a vonatok. Vihar jött? Késnek a vonatok. Esik a hó? Késnek a vonatok. Vagy csak úgy elszakadt a felsővezeték? Késnek a vonatok. Sokat és gyakran. Magyarországon. Az utasok érdemi tájékoztatás híján nem tudják, mi is történt, mikor indulnak valóban a szerelvények, a kalauzok meg tartják a hátukat, pedig ők sem tudnak semmit. Nálunk még attól is elveszik a pórul járt utas kedvét, hogy kártérítésért harcoljon. Németországban a vasúttársaság enni- és innivalót ad, a taxi vagy a szállás árát is állja késés vagy kimaradás esetén. Amerikában a tájékoztatás az első, nem a sunnyogás.
Csütörtöktől újra járnak a vonatok a Budapest és Esztergom között felújított teljes vasútvonalon, de a menetidő alig pár percet csökken csak. Az Index szerint alap esetben 5 percet nyernek az utasok a korábbiakhoz képet, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnél viszont 17 perc megtakarítást ígérnek a gyorsított járatokon, vagyis csak egy részén a vonatoknak. Évekig tartott a vonal felújítása, korszerűsítése, átépítése, 44 milliárd forintba került, és még mindig nincs kész: a villamosítás még csak ezután jön.