#vasút

Néhány percig 160-nal repesztett a vonat Fazekas Sándorral
 

Néhány percig 160-nal repesztett a vonat Fazekas Sándorral

Befejezték a Szajol és Püspökladány közötti vasútvonal felújítását, csütörtökön volt az avatóünnepség. Pár percre kipróbálták, milyen az, ha 160-nal megy egy vonat. A MÁV vezérigazgatója szerint a decemberi menetrendváltástól felújított vonatok járnak errefelé, és saját forrásból azokat az állomásokat is felújítják, amelyek a mostani körben kimaradtak.

MTI MTI






Nem járnak a vonatok Ausztriából Magyarországra
 

Nem járnak a vonatok Ausztriából Magyarországra

Túlterheltségre hivatkozva átmenetileg nem indít Budapestre és nem is fogad magyar vonatokat az osztrák vasúttársaság csütörtöktől. A MÁV megerősítette, hogy nem járnak az érintett vonatok. A Bécs és München közötti szakaszra is ez vonatkozik, az ok itt is a zsúfoltság.

hvg.hu hvg.hu





És akkor Kína miatt görcsbe rándul a fél világ gyomra
 

És akkor Kína miatt görcsbe rándul a fél világ gyomra

Hajmeresztő fapadosság a tízmilliárdokból felújított vasútvonalon, ledózerolják a sokáig a pikszisben levő jobboldali pénzember bankját, Matolcsyék banktitkot szivárogtathanak, csak hogy befeketítsenek egy újságírót, Kína beparáztatja a kőgazdag befektetőket, a félrelépős weboldal feltörése öngyilkosságba hajszolt embereket. Tovább is van, mondjuk még – ez történt a gazdaságban.

hvg.hu hvg.hu


Alkonyattól pirkadatig: Egy éjszaka a kerítésnél
 

Alkonyattól pirkadatig: Egy éjszaka a kerítésnél

Röszkénél a vasúti sín az egyetlen, amely áttör a drótakadályon. Amikor éjszakánként nincs vonatközlekedés, megélénkül rajta a forgalom. A menekültek a síneken jönnek, de a környező határzárat is tesztelik, egyre több a lyuk a kerítésen. Egy éjszakát a sínek mellett töltöttünk, amikor a legszürreálisabb a rendőrök és menekültek között folyó macska-egér játék.

Szlavkovits Rita Szlavkovits Rita

Fogja az ember a fejét a 44 milliárdos vasútfelújítás láttán
 

Fogja az ember a fejét a 44 milliárdos vasútfelújítás láttán

Most két jelzőőr ül egy személyautóban, és amikor a mobiljuk megcsörren, kiszállnak, és egy piros tárcsával megállítják a sűrű autós forgalmat. Az egy hete átadott, alig pár perccel rövidebb utazást ígérő, tízmilliárdokból felújított Budapest–Esztergom-vasútvonalon ugyanis a fénysorompó még nem működik. Ürömnél a P+R parkoló és az állomás autóval megközelíthetetlen, gyalogosan pedig szinte értelmetlen odamenni.

Murányi Krisztina Murányi Krisztina

A magyar vasút az utast palira veszi
 

A magyar vasút az utast palira veszi

Kánikula van? Késnek a vonatok. Vihar jött? Késnek a vonatok. Esik a hó? Késnek a vonatok. Vagy csak úgy elszakadt a felsővezeték? Késnek a vonatok. Sokat és gyakran. Magyarországon. Az utasok érdemi tájékoztatás híján nem tudják, mi is történt, mikor indulnak valóban a szerelvények, a kalauzok meg tartják a hátukat, pedig ők sem tudnak semmit. Nálunk még attól is elveszik a pórul járt utas kedvét, hogy kártérítésért harcoljon. Németországban a vasúttársaság enni- és innivalót ad, a taxi vagy a szállás árát is állja késés vagy kimaradás esetén. Amerikában a tájékoztatás az első, nem a sunnyogás.

hvg.hu hvg.hu

Marad a csigatempó a 44 milliárdból felújított vasútvonalon
 

Marad a csigatempó a 44 milliárdból felújított vasútvonalon

Csütörtöktől újra járnak a vonatok a Budapest és Esztergom között felújított teljes vasútvonalon, de a menetidő alig pár percet csökken csak. Az Index szerint alap esetben 5 percet nyernek az utasok a korábbiakhoz képet, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnél viszont 17 perc megtakarítást ígérnek a gyorsított járatokon, vagyis csak egy részén a vonatoknak. Évekig tartott a vonal felújítása, korszerűsítése, átépítése, 44 milliárd forintba került, és még mindig nincs kész: a villamosítás még csak ezután jön.

hvg.hu hvg.hu