#vasút





És akkor Kína miatt görcsbe rándul a fél világ gyomra
 

És akkor Kína miatt görcsbe rándul a fél világ gyomra

Hajmeresztő fapadosság a tízmilliárdokból felújított vasútvonalon, ledózerolják a sokáig a pikszisben levő jobboldali pénzember bankját, Matolcsyék banktitkot szivárogtathanak, csak hogy befeketítsenek egy újságírót, Kína beparáztatja a kőgazdag befektetőket, a félrelépős weboldal feltörése öngyilkosságba hajszolt embereket. Tovább is van, mondjuk még – ez történt a gazdaságban.

hvg.hu hvg.hu

Alkonyattól pirkadatig: Egy éjszaka a kerítésnél
 

Alkonyattól pirkadatig: Egy éjszaka a kerítésnél

Röszkénél a vasúti sín az egyetlen, amely áttör a drótakadályon. Amikor éjszakánként nincs vonatközlekedés, megélénkül rajta a forgalom. A menekültek a síneken jönnek, de a környező határzárat is tesztelik, egyre több a lyuk a kerítésen. Egy éjszakát a sínek mellett töltöttünk, amikor a legszürreálisabb a rendőrök és menekültek között folyó macska-egér játék.

Szlavkovits Rita Szlavkovits Rita

Fogja az ember a fejét a 44 milliárdos vasútfelújítás láttán
 

Fogja az ember a fejét a 44 milliárdos vasútfelújítás láttán

Most két jelzőőr ül egy személyautóban, és amikor a mobiljuk megcsörren, kiszállnak, és egy piros tárcsával megállítják a sűrű autós forgalmat. Az egy hete átadott, alig pár perccel rövidebb utazást ígérő, tízmilliárdokból felújított Budapest–Esztergom-vasútvonalon ugyanis a fénysorompó még nem működik. Ürömnél a P+R parkoló és az állomás autóval megközelíthetetlen, gyalogosan pedig szinte értelmetlen odamenni.

Murányi Krisztina Murányi Krisztina

Marad a csigatempó a 44 milliárdból felújított vasútvonalon
 

Marad a csigatempó a 44 milliárdból felújított vasútvonalon

Csütörtöktől újra járnak a vonatok a Budapest és Esztergom között felújított teljes vasútvonalon, de a menetidő alig pár percet csökken csak. Az Index szerint alap esetben 5 percet nyernek az utasok a korábbiakhoz képet, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnél viszont 17 perc megtakarítást ígérnek a gyorsított járatokon, vagyis csak egy részén a vonatoknak. Évekig tartott a vonal felújítása, korszerűsítése, átépítése, 44 milliárd forintba került, és még mindig nincs kész: a villamosítás még csak ezután jön.

hvg.hu hvg.hu



100 kilométerrel száguldana a tramtrain Szeged és Vásárhely között
 

100 kilométerrel száguldana a tramtrain Szeged és Vásárhely között

Felújított, villamosított és helyenként kétvágányúra bővített pályán járhat majd Szeged és Hódmezővásárhely között a tramtrain. 20 perces követési időt terveznek, amelyet betétjáratokkal 10 percesre sűríthetnek csúcsidőben. Hódmezővásárhely polgármestere szerint a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás.

MTI MTI