#vasútfelújítás


Több oka is van, hogy Lázár már nem barátkozik a Siemensszel, a Paks II. miatti bosszú csak az egyik
 

Több oka is van, hogy Lázár már nem barátkozik a Siemensszel, a Paks II. miatti bosszú csak az egyik

Százötven, a ‘60-as évek technológiáját idéző villanymozdonyt lehetett volna korszerű járművekre cserélni a MÁV-nál, de a gyártó német Siemensre megorrolt a kormány. Lázár János szerint „már nem barátkozunk velünk”, így lefújják a 220 milliárdos beszerzést. Megtudtuk: ennek egyik oka lehet a pénzhiány, továbbá erős még a „bosszúfaktor” a Paks II. miatti német–magyar viszály részeként. Sőt, bejátszik Mészáros Lőrinc rosszkedve és a Budapest–Belgrád-projekt is.






Átadták a vasútvonalat, de átjáró még nincs
 

Átadták a vasútvonalat, de átjáró még nincs

Nem készült el a keddi ünnepélyes átadásig a balatonvilágosi átjáró a dél-balatoni vasútvonalon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szerint egy mozgó löszfal miatt csúszott meg a munka, de ígérik, hogy az új átjárót december elejéig forgalomba helyezik – írja a bama.hu.

hvg.hu hvg.hu

Fónagy elmondta, hol újítják fel a vasutat 2020-ig
 

Fónagy elmondta, hol újítják fel a vasutat 2020-ig

A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban összesen ezermilliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, ebből a transzeurópai közlekedési hálózat itthon szakasza 800 kilométer hosszban újul meg – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken újságíróknak Budapesten.

MTI MTI



Ennyit még sosem késett egy vasútvonal felújítása
 

Ennyit még sosem késett egy vasútvonal felújítása

Az új vasúti nyomvonal által érintett ingatlanok tulajdonosainak jelentős hányada nem fogadta el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő ajánlatait, ezért rekordkésésben van a felújítás az esztergomi vonalon – írja a Népszabadság.

MTI/Népszabadság MTI/Népszabadság

Tíz percet vesz a kormány húszmilliárdért
 

Tíz percet vesz a kormány húszmilliárdért

A munkaterület átadásával megkezdődött a Budapest és Esztergom közötti 53 kilométeres vasúti vonalszakasz átfogó korszerűsítése az Új Széchenyi Terv forrásaiból - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A mintegy 20 milliárd forintos fejlesztéssel a vonatok tíz perccel gyorsabban tehetik meg a Pilisvörösvár és Esztergom közötti utat.

hvg.hu hvg.hu

Vasútfelújítás: 20 milliárd a 30 kilométeres esztergomi szakaszra
 

Vasútfelújítás: 20 milliárd a 30 kilométeres esztergomi szakaszra

Két szakaszban, két közbeszerzéssel folytatja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a Budapest-Esztergom közti vasútvonal felújítását, a Pilisvörösvár és Esztergom közti mintegy 30 kilométeres vonal becsült költsége 19,9 milliárd forint - a nyílt közbeszerzési felhívások a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelentek meg.

MTI MTI