#vasútfelújítás


Több oka is van, hogy Lázár már nem barátkozik a Siemensszel, a Paks II. miatti bosszú csak az egyik
 

Több oka is van, hogy Lázár már nem barátkozik a Siemensszel, a Paks II. miatti bosszú csak az egyik

Százötven, a ‘60-as évek technológiáját idéző villanymozdonyt lehetett volna korszerű járművekre cserélni a MÁV-nál, de a gyártó német Siemensre megorrolt a kormány. Lázár János szerint „már nem barátkozunk velünk”, így lefújják a 220 milliárdos beszerzést. Megtudtuk: ennek egyik oka lehet a pénzhiány, továbbá erős még a „bosszúfaktor” a Paks II. miatti német–magyar viszály részeként. Sőt, bejátszik Mészáros Lőrinc rosszkedve és a Budapest–Belgrád-projekt is.





Átadták a vasútvonalat, de átjáró még nincs
 

Átadták a vasútvonalat, de átjáró még nincs

Nem készült el a keddi ünnepélyes átadásig a balatonvilágosi átjáró a dél-balatoni vasútvonalon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szerint egy mozgó löszfal miatt csúszott meg a munka, de ígérik, hogy az új átjárót december elejéig forgalomba helyezik – írja a bama.hu.

hvg.hu hvg.hu

Ennyit még sosem késett egy vasútvonal felújítása
 

Ennyit még sosem késett egy vasútvonal felújítása

Az új vasúti nyomvonal által érintett ingatlanok tulajdonosainak jelentős hányada nem fogadta el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő ajánlatait, ezért rekordkésésben van a felújítás az esztergomi vonalon – írja a Népszabadság.

MTI/Népszabadság MTI/Népszabadság

Tíz percet vesz a kormány húszmilliárdért
 

Tíz percet vesz a kormány húszmilliárdért

A munkaterület átadásával megkezdődött a Budapest és Esztergom közötti 53 kilométeres vasúti vonalszakasz átfogó korszerűsítése az Új Széchenyi Terv forrásaiból - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A mintegy 20 milliárd forintos fejlesztéssel a vonatok tíz perccel gyorsabban tehetik meg a Pilisvörösvár és Esztergom közötti utat.

hvg.hu hvg.hu