szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A fiatalok nem jelentették be előre utazásukat, a Ljubljanába induló InterCityn pedig eredetileg 228 ülőhely volt. Nem csoda, hogy problémát okoztak, aminek háromórás veszteglés lett a vége a Kelenföldi pályaudvaron.

Egy közel 300 főből álló csoport bárhol a világon, bármilyen vasútállomáson problémát okozna

– írta a hvg.hu megkeresésére a MÁV-START a délelőtt Kelenföldön történtekkel kapcsolatban.

Mint megírtuk, a Déli pályaudvarról – Zalaegerszegen át – Ljubljanába 9 órakor elindult Citadella InterCity kis híján háromórás késéssel tudott csak továbbindulni Kelenföldről, ahol tömegesen akartak rá felszállni, feltehetően ingyenes uniós vonatjeggyel utazó spanyol fiatalok. A tömeg miatt többen rosszul lettek a vonaton, két nőt is le kellett menekíteni a kocsikról.

Senki sem számított a spanyol tiniözönre - kis híján három órát vesztegelt Kelenföldön egy Intercity

Spanyol fiatalok lepték el csütörtök reggel a Budapestről Ljubljanába induló InterCity-t a Kelenföldi pályaudvaron. A tömegjelenetek miatt többen rosszul lettek, egy állapotos és egy idős nőt is ki kellett menteni a zsúfolt kocsikból. A vonat reggel kilenc helyett délben indult el, az utasok tapssal üdvözölték a fejleményt.

A MÁV sajtóosztálya jelezte, hogy a több száz spanyol fiatal, aki elfoglalta a helyjeggyel utazók ülőhelyeit is, nem jelezte előre utazási szándékát. Ezzel kapcsolatban a vasúttársaság meg is ragadta az alkalmat, hogy nyomatékosan kérje:

a nagyobb számú csoportok utazását előre jelentsék le, hogy tervezett szerelvényerősítéssel készülhessen a megnövekedett utasforgalmi igényre.

A társaság szerint munkatársaik mindent megtettek váratlan helyzet mielőbbi rendezése érdekében: folyamatosan segítettek az utasok tájékoztatásában, vizet osztottak a fedélzeten tartózkodóknak, miközben két plusz kocsit csatoltak a szerelvényhez, amire “így mindenki felfért”.

Azt is írták, hogy a napokban mutatkozott jelentős horvátországi utazási igényre felkészültek, és a tervezetten felül további négy kocsival indították és indítják vonatjaikat, amikre így is elkelt minden jegy.

228 ülőhely + 300 extra utas

Hogy mekkora lehetett a zsúfoltság azt el lehet képzelni, ha összevetjük, hogy a vasúttársaság által közel 300 fősre becsült plusz utazni szándékozó fiatalhoz képest mennyi ülőhely volt eredetileg a Citadella IC-n: összesen 228 a Déliből induló négy kocsin – derül ki a Vagonweb.cz európai vasútfigyelő oldalról, vagyis a megjelentek száma jócskán felülmúlta az eredeti ülőhely-kapacitást. A két plusz kocsival további 160 ülőhellyel gyarapodott a szerelvény. Ez utóbbi ugyan még mindig nem adja ki a közel 300-as számot, de nem tudjuk pontosan hány szabad hely volt még a vagonokban, hányan mentek inkább más vonattal, és persze sokan leülhettek a folyosókon is.

A már plusz kocsikkal bővített szerelvény a Vagonweb.cz oldaláról
Vagonweb.cz

A késlekedéshez ugyanakkor – mint ahogy kollégánk is jelezte korábban, és mint az IHO.hu is megírta – az is hozzájárult, hogy nem volt mozdonyvezető, mivel annak, akivel eredetileg elindult a vonat, már 11:40-kor lejárt a szolgálati ideje.

(Nyitóképünk illusztráció)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!