Tetszett a cikk?

A japán autóipari vállalat, amely húsz százalékban a General Motors tulajdona, évi 600 ezer autót akar eladni az Egyesült Államokban.

A Suzuki bejelentése szerint a 2007-ig terjedő időszakban kilenc új modellt vezetnek be a piacra, közülük a Forenza Wagon már a negyedik, amit a minap bemutattak New Yorkban. Az idén kezdik meg az Egyesült Államokban ennek a kétliteres autónak az értékesítését 13-16 ezer dollár közötti áron.



A japán autóipari cég fokozatosan vezeti majd be a tervezett kilenc új modelljét, amelyek között vannak a GM Daewoo-val, a General Motors leányvállalatával együttműködésben készülő modellek is. A Forenza Wagont is a GM Daewoo gyártótelepén szerelték össze, bár ez az autó a Suzuki márkanevet viseli az USA-ban.



A Suzuki terveiben az is szerepel, hogy 230 millió dolláros befektetéssel 100-zal növeli az Egyesült Államokban működő 500 bemutatóüzletének számát. A vállalat január és március között 20 százalékkal, 17 ezerre növelte az USA-ban eladott autóinak számát.

(MTI)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!