Tetszett a cikk?

Bankár Holding nyilvános vételi ajánlatot tett a Skoglund Befektetési Rt. teljes részvénymennyiségére.

A PSZÁF jóváhagyása esetén a felvásárló 284 forintot kínál a Budapesti Értéktőzsdére bevezetetett törzsrészvényekért, a tőzsdén nem jegyzett szavazatelsőbbségi részvényekért pedig 563 forintot fizet – tette közzé a Bankár Holding a BÉT honlapján.



Az ajánlat egyelőre nem minősül ellenségesnek, de a közúti fuvarozási befektetésekkel foglalkozó Skoglund 74,42 százalékos többségi tulajdonosának a McCarthy and Laye Kft. nem is támogatja a Bankár Holding vételi szándékát, így a Bankár egyelőre a Skoglund 24 százalékos közkézhányadát próbálhatja felvásárolni. (A magát tanácsadócégnek nevező McCarthy tulajdonosai a cégbírósági adatok szerint a Skoglund igazgatója Komlós János, valamint Bakos Sándor, és közvetve Dr. Kozma Nóra.)



A Bankár Holding korábban tárgyalásokat kezdeményezett a Skoglund többségi tulajdonosaival részvénycsomagjuk megvételére, az üzlet azonban nem jött létre – mondta a hvg.hu-nak Komlós János, a Skoglund Rt. főtulajdonosa és vezérigazgatója. A 24 százalékos nyilvánosan forgó részvénycsomag megszerzése után a Bankár feltehetőleg újabb ajánlatot tesz a többségi részvényesnek.



A jelenleg leginkább alvó cégnek nevezhető Skoglund az Econethez hasonlóan a hátsó ajtón jutott be a tőzsdére. Egy kiürült kárpótlási jegy hasznosító társaság, az 1994 őszén alapított Magyar Kárpótlási Jegy Hasznosító Rt. bőrébe bújva. A kárpótlási jegy hasznosítót 2001-ben vásárolták meg alapítóitól a Skoglund tulajdonosok, akik az új tőzsdei cégbe apportálták két szállítmányozó cég, a Skoglund Nemzetközi Szállítmányozási Rt.-nek a 74,87, illetve a Kapos Kamion Rt.-nek a 7,7 százalékát.



A két fuvarozó vállalatot két évvel ezelőtt a könyv szerinti értéket valamivel meghaladó, 320 millió forint körüli értéken eladták a Révész Eurotrans nevű cégnek. A két fuvarozócégtől azért vált meg a Skoglund mert azok pénzügyi eredménye szerény és mérete kicsi volt.



A Skoglund sikertelen kísérletet tett a Waberer's csoport tulajdonában lévő Hungarocamion flottájának megvásárlására is. Sikerült azonban megvásárolnia a 2,3 milliárd forint árbevételű Trans Europe Logistic Rt. névre hallgató közúti fuvarozó céget. Azt, hogy a Bankár Holding a közúti fuvarozásba akar-e beszállni, vagy csak a kiürített Skoglundot szeretné megszerezni, hogy valamely céget a hátsó ajtón vezessen be a tőzsdére, nehéz megjósolni.



Az 592,5 millió forintos saját tőkével rendelkező Skoglundra tett ajánlati ár a sajáttőkeérték 25 százaléka.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!