Tetszett a cikk?

Bankár Holding nyilvános vételi ajánlatot tett a Skoglund Befektetési Rt. teljes részvénymennyiségére.

A PSZÁF jóváhagyása esetén a felvásárló 284 forintot kínál a Budapesti Értéktőzsdére bevezetetett törzsrészvényekért, a tőzsdén nem jegyzett szavazatelsőbbségi részvényekért pedig 563 forintot fizet – tette közzé a Bankár Holding a BÉT honlapján.



Az ajánlat egyelőre nem minősül ellenségesnek, de a közúti fuvarozási befektetésekkel foglalkozó Skoglund 74,42 százalékos többségi tulajdonosának a McCarthy and Laye Kft. nem is támogatja a Bankár Holding vételi szándékát, így a Bankár egyelőre a Skoglund 24 százalékos közkézhányadát próbálhatja felvásárolni. (A magát tanácsadócégnek nevező McCarthy tulajdonosai a cégbírósági adatok szerint a Skoglund igazgatója Komlós János, valamint Bakos Sándor, és közvetve Dr. Kozma Nóra.)



A Bankár Holding korábban tárgyalásokat kezdeményezett a Skoglund többségi tulajdonosaival részvénycsomagjuk megvételére, az üzlet azonban nem jött létre – mondta a hvg.hu-nak Komlós János, a Skoglund Rt. főtulajdonosa és vezérigazgatója. A 24 százalékos nyilvánosan forgó részvénycsomag megszerzése után a Bankár feltehetőleg újabb ajánlatot tesz a többségi részvényesnek.



A jelenleg leginkább alvó cégnek nevezhető Skoglund az Econethez hasonlóan a hátsó ajtón jutott be a tőzsdére. Egy kiürült kárpótlási jegy hasznosító társaság, az 1994 őszén alapított Magyar Kárpótlási Jegy Hasznosító Rt. bőrébe bújva. A kárpótlási jegy hasznosítót 2001-ben vásárolták meg alapítóitól a Skoglund tulajdonosok, akik az új tőzsdei cégbe apportálták két szállítmányozó cég, a Skoglund Nemzetközi Szállítmányozási Rt.-nek a 74,87, illetve a Kapos Kamion Rt.-nek a 7,7 százalékát.



A két fuvarozó vállalatot két évvel ezelőtt a könyv szerinti értéket valamivel meghaladó, 320 millió forint körüli értéken eladták a Révész Eurotrans nevű cégnek. A két fuvarozócégtől azért vált meg a Skoglund mert azok pénzügyi eredménye szerény és mérete kicsi volt.



A Skoglund sikertelen kísérletet tett a Waberer's csoport tulajdonában lévő Hungarocamion flottájának megvásárlására is. Sikerült azonban megvásárolnia a 2,3 milliárd forint árbevételű Trans Europe Logistic Rt. névre hallgató közúti fuvarozó céget. Azt, hogy a Bankár Holding a közúti fuvarozásba akar-e beszállni, vagy csak a kiürített Skoglundot szeretné megszerezni, hogy valamely céget a hátsó ajtón vezessen be a tőzsdére, nehéz megjósolni.



Az 592,5 millió forintos saját tőkével rendelkező Skoglundra tett ajánlati ár a sajáttőkeérték 25 százaléka.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!