A bécsi repülőteret üzemeltető osztrák Flughafen Wien AG és az AUA légitársaság is közös, bécsi-pozsonyi repülőtéri rendszer kialakításán gondolkodik. Május 1-jén megindult a pozsonyi és kassai repülőterek privatizációja.

A bécsi/schwechati repülőteret üzemeltető Flughafen Wien AG elnöke szerint lenne értelme az osztrák és a szlovák főváros között egy közös repülőtéri rendszer létrehozásának. Herbert Kaufmann úgy véli, hogy az együttműködés - Bécs és Pozsony földrajzi összenövése miatt is - "ideális megoldás" lenne, amelyet úgy lehet elérni, hogy a Flughafen Wien részt vesz a szlovák repülőtéri privatizációban.



Kész ténynek tekinthető a Flughafen Wien részesedésvásárlása a pozsonyi repülőteret üzemeltető társaságban, amint arra a 2005-ben kiírandó pályázat lehetőséget ad. A két repülőtér a Flughafen Wien vezetősége szerint nem versenyez egymással, hanem kiegészíti egymás kapacitását. A repülőtereket egységes rendszerben akarja üzemeltetni a Flughafen Wien.



A pozsonyi repülőtérre szemet vetett az osztrák AUA légitársaság is, ezért a Flughafen Wien egyezségre akar jutni az AUA-val. Szlovákia május 1-jén a pozsonyi és kassai állami repülőterek részvénytársasággá történő átalakításával gyakorlatilag megindította a légikikötők privatizációs folyamatát. (MTI)

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A japán „hóhér” és a mohó cégvezér, vádat emeltek az autóipar Carlos királya ellen Tokióban

A japán „hóhér” és a mohó cégvezér, vádat emeltek az autóipar Carlos királya ellen Tokióban

A nap kérdése: Mennyit autózhatnánk a leghosszabb repülőjárat üzemanyagából?

A nap kérdése: Mennyit autózhatnánk a leghosszabb repülőjárat üzemanyagából?

Orbán miatt nem megy el a volt MDF-es Antall Józsefre emlékezni

Orbán miatt nem megy el a volt MDF-es Antall Józsefre emlékezni

48 megapixeles kamerát kap a Xiaomi következő telefonja

48 megapixeles kamerát kap a Xiaomi következő telefonja

Nesze nektek, Apple-rajongók: több iPhone-t is betiltottak Kínában

Nesze nektek, Apple-rajongók: több iPhone-t is betiltottak Kínában

Francia miniszter: a zavargások katasztrofálisan hatnak a gazdaságra

Francia miniszter: a zavargások katasztrofálisan hatnak a gazdaságra