szerző:
eurohirek.hu
Tetszett a cikk?

A pénzben kifejezhető tényezők kevesebbet számítanak a bankok megítélésében, mint a minőségi elvárások - derül ki a GfK Piackutató Intézet pénzügypiaci kutatásából.

Sorrendben a legfontosabb jellemzők a lakosság számára: egy pénzintézet legyen megbízható, ügyintézői adjanak jó információkat és rendelkezzenek magas szakmai tudással. 

A bank megbízhatósága a felnőtt lakosság több mint fele számára nagyon fontos, közel 50 százalék szemében pedig az alkalmazottak jó információi, szakismeretei és az ügyintézés gyorsasága a legfontosabb szempont, s csak ötödik helyen következik, hogy magas kamatokat lehessen kapni, hatodikon, hogy alacsonyak legyenek a hiteldíj-mutatók és a költségek. A rangsor további helyein az ügyintézők barátságos viselkedése, valamint az átutalások gyorsasága áll.

A kutatás során megkérdezettek közül legkevesebben a telefonos és internetes szolgáltatásokat tekintik nagyon fontosnak. De szintén egyharmadnál kisebb azok aránya, akiknek sokat számít a kiterjedt fiókhálózat, az ATM-automata, továbbá a széles termékválaszték.

A férfiak és a nők elvárásai eléggé egyöntetűek. A nők javára az ügyintézők barátságos modoránál mutatkozik hat százalékpont különbség, és ugyanennyivel több a férfiak aránya a telefonos banki szolgáltatásokat nagyon fontosnak tartók körében.

A legigényesebbek minden kritériumnál a 30-49 évesek. Ők a bankok legaktívabb ügyfelei, akik átlagosan a legtöbbféle szolgáltatást veszik igénybe. Ezért bír számukra a legnagyobb jelentőséggel minden egyes kritérium.

Anyagi helyzet szerint a havi nettó 200 ezer forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők a legigényesebbek.

Településtípus szerint a bankokkal szemben a megyeszékhelyeken élők a legigényesebbek. Utánuk következnek a többi vidéki városlakó, majd a budapestiek és a községekben élők.

Két szempont azonban kivételt képez. Az egyik az, hogy az internetes és banki szolgáltatás legnagyobb arányban a fővárosiak számára fontos.

A falun élők között viszonylag sokak szerint nagyon fontos, hogy a banktól kapott kamatok magasak legyenek. Ennek egyik oka az, hogy a falvak lakói általában kevés bankot ismernek. Informáltságuk a különböző szolgáltatásokról elmarad az átlagostól, ahogyan a szolgáltatások igénybe vétele is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Csökkent a megtakarítók aránya

A GKI Gazdaságkutató Rt. felmérése szerint 7,5 százalékkal csökkent a magát rendszeres megtakarítónak tartó háztartások aránya Magyarországon.