Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Peter Spuhler, a svájci Stadler Rail AG elnök-tulajdonosa abban bízik, hogy cége ismét nyerni tud a MÁV motorvonat beszerzési tenderén.
Peter Spuhler elmondta: bizakodását arra építi, hogy járművük számos mutató tekintetében jobb és nagyobb teljesítményű a versenytársénál. Megjegyezte: a Stadler AG az utóbbi időben sorra nyerik a megrendeléseket Európában a FLIRT járműveivel.
A tulajdonos tájékoztatása szerint tavaly óta a Stadler cég 163 FLIRT járművet adott el. A tendereken való sikeres szereplés alátámasztására az elnök-tulajdonos utalt arra, hogy legutóbb pénteken írták alá a 142 millió euró értékű, a FLIRT-tel egy járműcsaládba tartozó 43 kocsi szállítására szóló szerződést a holland Arriva céggel. A járművek Németországban és Hollandiában közlekednek majd.
Peter Spuhler elmondta, hogy a feszes és szigorú szállítási határidő miatt saját kockázatukra elindították a MÁV-nak szánt motorvonatok gyártását előkészítő mérnöki munkálatokat.
A Stadler cég tulajdonosa megerősítette, hogy a Ganz Transelektro céggel szorosra fűzik a kapcsolatukat. Nemcsak a MÁV-tenderen kívánnak együtt dolgozni, hanem a közösen lépnek fel a balti országokban is. Utalt arra, hogy a magyar cég kiváló referenciákkal rendelkezik a balti országokban és ezekre építve a két cég további gazdasági sikereket érhet el.
A svájci cég elnök-tulajdonosa kifejtette: cége számára rendkívül fontos a magyar vasúti piac nemcsak azért, mert a MÁV-tender jelentős üzleti megbízást jelent, hanem az itteni együttműködés lehetővé teszi a harmadik országok piacán való közös fellépést.
Spuhler közölte, az utóbbi időben jó néhány valótlanság elhangzott cégével kapcsolatosan, ezért is fontosnak érzi, hogy Budapesten személyesen oszlassa el a félreértéseket, és tényszerűen válaszokat adjon a kérdésekre.
A MÁV Rt. szerdán folytatta az ártárgyalásokat a Stadler Bussnang AG. és a Bombardier Transportation GmbH képviselőivel a 120-130 milliárd forint értékű motorvonat-tenderben, amelynek eredményét a Közbeszerzési Döntőbizottság május elején megsemmisítette. A két pályázónak újabb induló árajánlatot kellett benyújtania, amelyek alapján a vasúttársaság június 1-jén hirdeti ki az új eredményt.
A MÁV Rt. március 18-án a Stadlert hirdette ki az összesen 60 villamos motorvonat szállítására, karbantartására kiírt kétfordulós pályázat nyertesének, azonban a második helyen végzett Bombardier ez ellen jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.
Lehetséges forgatókönyvek.
Súlyos betegség Romániában azonosított juhhimlő, amely gazdasági károkat is okozhat.
Diego ügyvezetőjével beszélgettünk.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?