szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Budapest Airport Rt. privatizációjának első fordulójában kilenc ajánlat érkezett, amelyek még nem kötelező érvényűek - közölte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt., amely emlékeztetett arra, hogy a tranzakciót még az idén le akarja zárni.

A kilenc ajánlattevő a következő: a spanyol Ferrovial Aeropuertos SA, a Ferrovial Infraestructuras SA és a Goldman Sachs Int. konzorciuma; a német Fraport AG és a Deutsche Bank AG konzorciuma; a német Hochtief AirPort GmbH. és a Hochtief AirPort Capital GmbH. konzorciuma; a dán Copenhagen Airports A/S; a brit BAA (International Holdings) Ltd. és a magyar Wallis Ingatlan Rt. konzorciuma; a török Tav Tepe-Akfen-Vie Yatirim Yapim Ve Isletme
Anonim Sirketi; az ausztrál  Macquarie Airports Holdings Ltd.

Indult még az Ontario Teacher's Pension Plan, az Abertis Group, az Aena Internacional, az ACDL és a TBI konzorciuma (amely többek között kanadai és spanyol befektetési társaságok,  valamint spanyol és brit repülőtér üzemeltetőkből áll).

Az első fordulóban a magyar befektetőket egy konzorcium képviselte, tagjai: az Euroinvest Közép-Európai Befektetési Rt.,  a Trigránit Fejlesztési Rt., az OTP Bank és a Mol Rt. konzorciuma, amelyben a szakmai befektető az olasz Aeroporto di Venezia Marco Polo S.p.a.

Az ajánlatok érvényességi és tartalmi szempontok szerinti értékelését megkezdte a privatizációs szervezet. A most beadott ajánlatok alapján kiválasztott pályázók a második fordulóban november 2-án adhatják be kötelező érvényű ajánlataikat, amikor a legfontosabb szempont a pénzügyi ajánlat lesz, a fejlesztési, a működési garanciavállalások mellett. Az ÁPV a közleményben emlékeztetett arra, hogy a tranzakciót még az idén le akarja zárni. 

A második fordulóban az eddigi ötmillió forint helyett már 500 millió forint bánatpénzt kell megfizetni a résztvevőknek. A Nemzetközi Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazat részvényértékesítésének előminősítő szakaszában tizenegy befektetői csoport vett részt.

Az ÁPV által meghatározott értékelési kritériumok célja, hogy a második, kötelező érvényű ajánlati fordulóba csak a stratégiai, fejlesztési tervek, pénzügyi források megalapozottsága, az iparági tapasztalat, a munkavállalókkal kapcsolatos vállalások, a nemzetbiztonsági szempontok és az ajánlattevők általános elkötelezettsége alapján legmegfelelőbb, kisszámú pályázó jusson tovább.

A ferihegyi repülőtéren 2004-ben 6,46 millió utas fordult meg, növekedést, 7,59 milliós utasforgalmat várnak. A 8,02 milliárd forint jegyzett tőkéjű Budapest Airport Rt. tavaly konszolidáltan 32,97 milliárd forint nettó árbevételt ért el és a kamatfizetés, adózás, értékcsökkenési leírás és amortizáció előtti nyeresége (EBITDA) az árbevétel 47 százaléka, 15,43 milliárd forint volt.
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Figyelik a rendszámokat Ferihegyen

A Ferihegyi repülőtéren nagyobb biztonságban vannak az utasok, mint korábban, a következő másfél-két évben pedig további javulás várható - mondta Juhász Gábor, a Belügyminisztérium politikai államtitkára.

MTI Gazdaság

A Trigránit, az OTP és a Mol is versenyben Ferihegyért

A Trigránit, az Euroinvest, az OTP és a Mol, valamint a velencei és trevisói repülőteret működtető olasz Save Spa alkotta konzorcium is adott be ajánlatot a Budapest Airport Rt. privatizációs pályázatának előminősítő szakaszára - erősítette meg a Világgazdaság hírét Völker Zsolt, az Euroinvest vezérigazgatója.

MTI Gazdaság

Kétszázmilliárdba kerül Ferihegy fejlesztése

A ferihegyi repülőtér utasforgalma az idén eléri kapacitásának lélektani határát jelentő 7,625 milliót, ezért az 1-es terminál idei szeptemberi megnyitása mellett, elkezdődött az új 2/C terminál megvalósításának előkészítése - mondta Németh Antal, a Budapest Airport (BA) Rt. fejlesztési igazgatója.