Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Franciaországban augusztus végén lezárult egy korszak: az ország elbúcsúzott a nemzeti szimbólumnak számító Gauloises cigaretta gyártásától, amikor az utolsó csomag is elhagyta a Lille-i gyár futószalagját. A francia cigarettamárkát eredetileg egyébként Hongroises, azaz Magyarok néven hozták forgalomba.
A márkatulajdonos francia-spanyol Altadis a jövőben csak a spanyolországi Alicanteban gyártja a híres francia dohányterméket. A cég szóvivője szerint a dohánytermék "dark" változatának fogyasztása spanyol és francia területen egyaránt csökken, francia területen erősebben, 28 százalékkal mérséklődtek az eladások.
Csaknem egy évszázada kezdődött meg Lille-ben a Gauloises cigaretta gyártása; a szárnyas sisak rajzáról elhíresült Gauloises-t 1910-ben dobták a piacra.
Eredetileg Hongroises (magyarok) néven forgalmazták, de az állami tulajdonú dohánycég inkább egy olyan nevet keresett, amely a gallokra emlékeztetve a francia hazafiságot idézi fel a fogyasztókban. A Magyarok nevet 1925-ben váltotta fel a ma is ismert Gauloises.
A márka hamar a francia művészek és értelmiségiek kedvencévé vált, a második világháborúban katonák milliói szívták, s a cigaretta az ízlések változása ellenére népszerű maradt.
A francia, török és szír dohányból készített Gauloises 1950-ben filtert kapott, ám az igazi rabjai - Jean-Paul Sartre vagy Pablo Picasso - az eredeti, filter nélküli változatot részesítették előnyben.
A Gitanes 1927-ben jelent meg az üzletekben, s a cigánytáncos design a Gauloises-sisakhoz hasonlóan a reklámipar egyik klasszikusává vált. Mindkét márkát megviselte, hogy ez elmúlt időszakban jelentősen nőtt a dohánytermékek ára, hogy csökkent a dohányfogyasztás, és hogy a vevők megkedvelték az édesebb, amerikai és brazil Virginia és Burley dohányt.
Tavaly 55 milliárd szál cigarettát adtak el Franciaországban. A Gauloises piaci részesedése 68 százalék, a Gitanes-é 30,7 százalék volt.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.