szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egymillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a Cora-t, mert akciós terméke nem minden üzletben volt készleten.

Egymillió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a Cora hipermarketláncra, mert olyan árengedményes sört reklámozott, amelyből az akció kezdetén egyes áruházakban egyáltalán nem, másokban alig volt készlet. Az árengedmény az 5 literes, hordós kiszerelésű Becker sörre vonatkozott.

A versenytanács gyakorlata alapján a becsalogató reklám abban az esetben minősül versenytörvénybe ütközőnek, ha valószínűsíthető, hogy a vállalkozás a reklámkiadványában előnyös vásárlás látszatával hirdetett, azonban az üzletben kis mennyiségben, vagy rendelkezésre egyáltalán nem álló termék helyett a fogyasztók olyan árut is megvásárolhatnak, amelyet a reklám hiányában nem (de legalábbis nem a reklámozó vállalkozástól) vásároltak volna meg.

Amennyiben az akciót meghirdető vállalkozás tájékoztatásában jelzi, hogy az ajánlat „a készlet erejéig érvényes”, ezzel a fogyasztók tudomására hozza, hogy a meghirdetett áru esetleg nem áll majd rendelkezésre. Ez viszont nem vonatkozhat az akció indítására.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Versenyhivatali bírság az Euronics reklámújságnak

Kétmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Bravotech Kft.-t, mivel a társaság által megjelentetett, 2005. januári Euronics reklámújság a fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat közölt.

MTI Tech

A T-Com a versenyhivatalhoz fordul a Tele2 miatt

A T-Com beadvánnyal fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz, mivel véleménye szerint a Tele2 a közelmúltban közzétett reklámjaiban számos alkalommal megsértette a versenytörvényt - közölte a társaság.

Cégvilág

Cora: itt a Wal-Mart?

Az amerikai Wal-Mart október 1-jei hatállyal átveheti a veszteséges magyarországi Cora-láncot, a Financial Times...