szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jövő év január elsejétől elindul a MÁV Zrt. új árufuvarozási vállalata, amelynek az engedélyét a közlekedési főfelügyelet ma délután adja ki – közölte Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

Bejelentette, hogy Kozák Tamás, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese lesz az árufuvarozási üzletágból kiváló MÁV Cargo Zrt. vezérigazgatója 2006. január elsejétől.

Kóka János elmondta, hogy az önálló társaság létrejötte a vasúti árufuvarozás hatékonyságát, a logisztikai árbevételt növeli, illetve lehetőséget ad stratégiai együttműködések kialakítására.

A reform keretében tizenhárom év után elkészült az új vasúti törvény, amelynek zárószavazása jövő héten lesz a parlamentben. A törvény elfogadása lehetővé teszi, hogy meginduljon verseny a vasút területén is. A jogszabály alapján létrejön a Magyar Vasúti Hivatal.

Kóka János elmondta, hogy szeptember óta a vasút fejlesztésére 45 milliárd, a működésre 58,5 milliárd forint állami garancia mellett felvett hitel áll rendelkezésre. Hozzátette, hogy a IV. negyedévben a vasút finanszírozására felvett mintegy 100 milliárd forint hitelek feltételei kedvezőbbek, mint a korábbiak voltak.

A vasúti reform lépéseként említette, hogy a vezetői szinteken 17 százalékkal csökkent a létszám. Elkészült a MÁV 2006. évi üzleti tervének első változata, amely többletforrást tartalmaz fejlesztésre, ugyanakkor takarékoskodik is. Utalt arra: azt kérte a MÁV vezetésétől, hogy jövőre ne nőjön a veszteség.

Kóka János kitért arra, hogy lezárult az elővárosi motorvonat beszerzési tendere, a finanszírozásra kiírt pályázaton januárban lesz eredményhirdetés. A MÁV januárban ingatlanfejlesztési pályázatot ír ki a Déli pályaudvar területére, hogy magántőke bevonásával felújítsák a területet.

Kozák Tamás, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a tervek szerint a Déli pályaudvarnak illeszkednie kell a város szerkezetéhez, összhangban kell lennie a Kelenföldi pályaudvar rekonstrukciójával, és a felújítást követően magasabb szolgálatást kell majd nyújtania.

A MÁV adóssága 200 milliárd forint.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Életbe lép a Stadler motorvonat-szerződése

A Közbeszerzési Döntőbizottság keddi határozatában elutasította a MÁV motorvonat tendere ügyében a Bombardier cég jogorvoslati kérelmét - közölte az ügyben érintett Stadler cég kedden, a KDB-től származó tájékoztatás alapján.

MTI Itthon

Ombudsmani vizsgálat a vasúti vészjelzésekről

Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa szerint nincs egyértelmű szabályozás arra az esetre, hogy a vasúti pályán tartózkodó civil személyek jelzéseit a vasúti személyzetnek hogyan kell értelmeznie, a belső vasúti előírások ugyanis eltérnek a KRESZ rendelkezéseitől.

MTI Gazdaság

Kormányhatározat a MÁV hitelfelvételéről

A kormány készfizető kezességet vállalt a MÁV Rt. üzemviteléhez - a személyszállítás és a pályavasút működtetéséhez - szükséges 58,5 milliárd forint forgóeszközpótló hitel és annak kamatai, jutalékai, járulékai visszafizetésére.

MTI Gazdaság

Felmentik a MÁV vezérigazgatóját

A gazdasági miniszter csütörtökön visszahívta az igazgatóságból Mándoki Zoltánt, a MÁV Rt. vezérigazgatóját és kezdeményezte pozíciójából való felmentését - ezt maga Kóka János jelentette be Budapesten, sajtótájékoztatón. A gazdasági kabinet a közeljövőben az Országgyűlés elé terjeszti a 10 pontos vasútreform részeként a vasúti törvényre vonatkozó javaslatát.

MTI Gazdaság

A MÁV nyilvánosságra hozta a vonattender számadatait

A Stadler ajánlata összességében 13 milliárd forinttal kedvezőbb, mint a Bombardier pályázata - erősítette meg a MÁV csütörtöki közleménye, amelyben részletesen ismertette a 30 motorvonat beszerzésére érkezett két ajánlat adatait.

Gazdaság

Menesztik a MÁV vezérigazgatóját

Napirenden a vezérváltás a MÁV Rt.-nél, a szeptemberben hivatalba lépő új vezérigazgató személyéről pénteken születhet végleges döntés - írja a Népszabadság. Közben a vállalat gazdasági helyzete és vezetése körüli bizonytalanságok miatt sztrájkra készülnek a vasutas szakszervezetek.

MTI Gazdaság

A MÁV 22,4 milliárd forint hitelt vesz fel

A MÁV Rt. 22,4 milliárd forint értékben állami kezességvállalással biztosított hitelkeret szerződést köt a Kereskedelmi és Hitelbankkal (K&H), valamint a Magyar Külkereskedelmi Bankkal (MKB), miután kihirdette az ezzel kapcsolatban kiírt közbeszerzési pályázat eredményét.

MTI Gazdaság

Versenyhivatali eljárás indult a MÁV ellen

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gazdasági erőfölénnyel való visszaélés gyanúja miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Magyar Államvasutak Rt.-vel szemben - közölte a GVH hétfőn.