szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Nestlé forgalma az ázsiai és afrikai piacon nőtt a leginkább, Európában csak két százalékos volt a bővülés, Észak- és Dél-Amerikában 7,8 százalék. A világ vezető élelmiszeripari cégének nyeresége 20,8 százalékkal nőtt.

A világ vezető élelmiszeripari konszernje, a svájci Nestlé csütörtökön 7,995 milliárd svájci frankos, rekord szintű adózott eredményt jelentett tavalyról, 20,8 százalékkal nagyobbat a 2004-es 6,621 milliárdnál. Az eredmény megfelelt az elemzői előrejelzéseknek. A 2004-es adatokat is átszámolták IFRS szerint.

Az üzemi eredmény (EBITA) 11,72 milliárd frankra nőtt 10,76 milliárdról, az aránya 12,9 százalékra emelkedett 12,7 százalékról. A forgalom 7,5 százalékkal 91,075 milliárd frankos rekordra bővült 84,69 milliárdról, a fejlődés - változatlan valuta-árfolyamokkal és azonos csoport-összetételre számolva - 6,2 százalékos volt, ehhez az áremelés 2 százalékpontot tett hozzá, leküzdve az alapanyag- és energiaárak gyors emelkedését.

A csütörtöki beszámolóban az európai piacot nyomottnak, a kevésbé öldöklő versennyel terhelt amerikait erősnek, az ázsiai és az afrikai piacot nagyrészt különösen erősnek minősítették. Európában a forgalom szervesen 2 százalékkal, Észak- és Dél-Amerikában 7,8 százalékkal, Kínában 15 százalékkal, Dél-Ázsiában 13,9 százalékkal, a Közel-Keleten 13 százalékkal, Afrikában 9 százalékkal nőtt. Az európai helyzet éves átlagban valamicskét javult, miután az első félévben még csak 1,5 százalékos volt a szerves forgalomnövekedés az egy évvel azelőttihez képest.

Az átlagot meghaladóan, 10,2 százalékkal nőtt a Nestlé gyógyszer-értékesítése, szervesen 10,2 százalékkal 5,962 milliárd frankra, és az alkoholmentes italok forgalma, szervesen 8,2 százalékkal 23,842 milliárd frankra. Erre az évre a forgalom 5-6 százalékos szerves növekedését és az eredmények további javulását várják a cégnél. A vállalati előrejelzés óvatos az energia drágasága miatt, ami ronthatja a fogyasztói hangulatot.

A Nestlé a francia Lactalis céggel 40:60 százalékos közös vállalkozást alakít, friss tejtermékek európai forgalmazására, közölték decemberben. A Lactalis a vezető francia sajtforgalmazó cég, éves forgalma 6 milliárd euró körül van. A vállalkozással, amely elsősorban a Nestlé tejtermékeire épül, elsősorban a Danone-nak akarnak versenyt támasztani. A meghirdetett cél az, hogy a közös vállalkozás első évében már másfél milliárd eurós forgalmat ér majd el, és megszerzi a joghurtok és a mélyhűtött tejdesszertek piaci elsőségét Európában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Nestlé, Coca-Cola, Lipton: vigyázat, hamisítják!

Triplájára nőtt tavaly az Európai Unióba érkező hamisított, vagy "kalóz" élelmiszeráruk és italok mennyisége; a hamisítványok minősége pedig egyre jobb, amely nehezebbé teszi e termékek kiszűrését – közölte múlt heti jelentésében az Európai Bizottság.

Gazdaság

A Nestlé Hungária tavaly 9 százalékkal növelte árbevételét

A Nestlé Hungária Kft. tavaly az előző évhez viszonyítva 9 százalékkal 58,4 milliárd forintra növelte konszolidált nettó árbevételét, adózás előtti nyeresége azonban 800 millió forinttal 2,8 milliárd forintra csökkent mondta Laurent Freixe, a cég hazai ügyvezető igazgatója.