szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A legdinamikusabb növekedést tavaly az online hirdetések piaca mutatta, 60 százalékos növekedésével mára a reklámtorta két százalékát adja. Tavaly 500 milliárd forintot költöttek az ügynökségek reklámokra.

Tavaly a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) adatai szerint a listaáron számolt médiaköltés 14 százalékkal bővült, és meghaladta az 500 milliárd forintot - mondta a szervezet főtitkára az MTI-nek a hetedik Arany Penge Kreatív Reklámfesztivál meghirdetése kapcsán.

Récsán Gábor ismertetése szerint a reklámköltésekből továbbra is a televízió és a nyomtatott sajtó részesedése a legnagyobb. Az előbbi körülbelül 41 százalékot, míg utóbbi 39 százalékot tesz ki. A rádiós költések a teljes reklámköltés mintegy 8 százalékát teszik ki. A közterületi reklám 9 százalék, míg a mozi részesedése 1 százalék körül mozog.

A legdinamikusabb növekedést tavaly az online hirdetések piaca mutatta, 60 százalékos növekedésével mára a reklámtorta két százalékát adja. 

A főtitkár kitért arra, hogy a  MAKSZ által szervezett "Élesedik a helyzet, Csak óvatosan ne!" című Arany Penge Kreatív Reklámfesztiválra április 7-ig lehet nevezni. Az idei fesztivál fő célja, hogy felhívja a figyelmet a fogyasztókat és környezetüket, így közvetve a megrendelőket és a márkákat érintő változásokra. A reklámszakma közös érdeke, hogy indukálja és irányítsa ezeket a változásokat.

Récsán Gábor elmondta: a XXI. század technikai fejlődése jelentősen és gyorsan megváltoztatja a fogyasztók vásárlási szokásait, a kereskedők feladata, hogy reklámjaikkal elébe menjenek ezeknek a változásoknak.

Ahhoz, hogy a hirdetések kitűnjenek az egyre nagyobb mennyiségű információ közül, nagy fokú kreativitásra, új médiatípusokra és új eszközökre van szükség. A szervezők hat csoportban és 13 kategóriában várják a Magyarországon bejegyzett és működő vállalkozások, megrendelők, stúdiók, ügynökségek, médiumok vagy alkotócsoportok nevezéseit.

Nevezni a 2005. március 1. és 2006. március 1. között készült és magyarországi médium által bemutatott kereskedelmi és társadalmi célú reklámmal lehet. A szervezők az idén 60-70 nevező mintegy 250 pályamunkáját várja, a díjakat a Tatán május 18-19-én rendezendő előadásokkal tarkított szakmai fesztiválon adják át. A szakmai találkozóra csaknem 500 reklámszakembert várnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Média

Akik nagyot harapnának a reklámtortából

Az online médiakampányok hatékonysága sokat nőhetne, ha a médiaügynökségek jobban összehangolnák az offline marketingkampányaikat internetes megjelenésükkel – derül ki egy tanulmányból.

hvg.hu Média

Lebukós reklámok a magyar mozifilmekben

Míg hollywoodi filmekben minden laptop tetején szelíden világít az Apple kis almája, addig a hazai produkciókban a filmtámogatások ellentételezéseként még mindig gyakran bumfordi, „lebukós” reklámok jelennek meg a vásznon. Marketingeszköznek, vagy kultúratámogatásnak minősül, ha egy vállalat készpénz ellenében filmjelenetekben szerepelteti egy-egy termékét?