Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 50 millió forint versenyfelügyeleti bírságotszabott ki az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámja miatt.
A Gazdasági Versenyhivatal közleménye szerint a szervezet Versenytanácsa a 2006. július 20-án hozott határozatában megállapította, hogy az Auchan a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor több reklámújságjában számos terméknél alkalmazta a "legolcsóbb", illetve a "legolcsóbb termékeink" kifejezést.
A GVH szerint jogellenesnek minősült, hogy a reklámozott terméket a fogyasztók az akció időtartama alatt nem vásárolhatták meg az Auchan egyes áruházaiban. Jogsértő volt továbbá, hogy a "3 + 1 ajándék" csomagolásban árusított 400 grammos "Darling" macskaeledel esetén az Auchan azt a látszatot keltette, hogy a fogyasztó kedvezőbb áron vásárolhatja meg a terméket, mintha 4 darab 400 grammos terméket venne. A fogyasztó azonban olcsóbban juthatott a termékhez, ha abból külön-külön, és nem a "3 + 1 ajándék" csomagolásban vásárolt meg 4 darabot.
Az Auchan azzal is a versenytörvénybe ütköző magatartást tanúsított, hogy a 2 literes "Vera" forrásvizet a reklámújságban közzétettnél magasabb áron árusította. Az Auchan 2006. május 5-től május 18-ig érvényes reklámújságjában 139 forintért reklámozta a forrásvizet, ugyanakkor a csömöri áruházban 2006. május 5-től 14-ig, a soroksári áruházában pedig az akció első napján a meghirdetettnél magasabb árat kellett fizetniük a fogyasztóknak.
A GVH határozatában megállapította, a "legolcsóbb", illetve a "legolcsóbb termékeink" felirat a fogyasztók számára azt az üzenetet közvetíti, hogy a reklámújságban szereplő terméket olcsóbban sehol sem vásárolhatják meg. Az Auchannak azonban nem állhat rendelkezésére olyan megoldás, amely biztosítaná, hogy a reklámújságban "legolcsóbb" jelöléssel ellátott termék a termékkategórián belül mindig a piacon fellelhető legalacsonyabb árú termék legyen.
A bírság összegének meghatározásánál a GVH figyelembe vette, hogy az Auchan esetében ötödik alkalommal állapítja meg a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás tanúsítását - áll a közleményben.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.