szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Coca-Cola, Microsoft, IBM, General Electric, Intel és Nokia - az idén is ezek a világ legértékesebb márkanevei. A BusinessWeek és az Interbrand százas listájában többségben vannak az amerikai cégek.

A BusinessWeek és az Interbrand az idén is összeállította, melyek a világ legértékesebb márkanevei. A végső eredményt összetett szempontok alapján állították össze. Csak azok a vállalatok kerülhettek fel a listára, melyek nyereségük legalább egyharmadát az anyaországon kívül realizálják, a márka ismert kell legyen a törzsközönségén kívül is, és nyilvánosan hozzáférhetőek üzleti és kereskedelmi adataik. A szempontok alapján több olyan nagyágyú is kiesett az első rostán, mint a Visa, Wall-Mart, Mars, CNN.

Az első hat helyen nem történt változás tavalyhoz képest. Továbbra is a Coca-Cola a legértékesebb márka, második az IBM, harmadik helyen pedig a Microsoft áll. Az első tízben van még a General Electric, Intel, Nokia, Toyota, Disney, McDonald's, Mercedes-Benz. A Coca-Cola nagy riválisa, a Pepsi csak a 22 helyen szerepel az idei listán, egy helyet javítva tavalyi pozícióján.

Legnagyobbat a Google javított tavalyi helyezésén, a vállalat 14 helyezéssel ugrott előrébb a tavalyi 38. helyről a 24-re. Újonc az idei százas listán a Lexus és a Burberry. Előbbi a 92., utóbbi a 98. helyen szerepel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A legértékesebb márka a Coca-Cola

Tavaly a legnagyobb értéknövekedést az eBay internetes aukciós portál, a HSBC pénzintézet, a Samsung elektronikai konszern, az Apple számítógép gyár és az UBS bankház érte el.

hvg.hu Média

A Pöttyös Túró Rudi a legkedveltebb magyar márka

Lezárult a Magyar Reklámszövetség 2005. május 6-án meghirdetett, a legkedveltebb magyar márkák felderítését célzó szavazása. a 26 ezer voks legtöbbje a Pöttyös Rudira, a Pick Téliszalámira, s a Boci Csokira érkezett.