szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jót tett a forró nyár és a labdarúgó világbajnokság a német élelmiszerkereskedelemnek. Idén júniusban hetenként 105 millió euróval többért adtak el élelmiszert és háztartási vegyi árut, mint az előző év hasonló időszakában. Az ACNielsen adatai szerint a teljes forgalom hat százalékkal nőtt ez év júniusban, a tavalyi hatodik hónaphoz képest.

Különösen sok fogyott sós rágcsálnivalókból, amelyekért júniusban 90 millió eurót adtak ki a fogyasztók, majdnem 14 százalékkal többet, mint az előző évi hatodik hónapban. Mennyiségben ez 15 800 tonna snacket jelent. A kategórián belül legnépszerűbbnek a burgonya chips, sós mogyoró és ropi bizonyult.

A kánikulának köszönhetően a jégkrém-eladások is jelentősen emelkedtek, és a gyártók a VB-re kihozott speciális termékeikkel eltalálták a futball szurkolók ízlését. Csak az élelmiszerkereskedelemben 152 millió euróért értékesítettek jégkrémet Németországban, júniusban. Itt a növekedés 7 százalékos, a múlt év hatodik hónapjával szemben.

Igaz, hogy az első félévi, összesített jégkrém-tendencia így is 3 százalék mínuszt mutat a tavalyi első félévhez képest, mivel a hűvös német tavasz fékezte a keresletet. A napozószerek szintén profitáltak a forró júniusból. Ebből a termékcsoportból közel 30 millió euró forgalmat ért el a kiskereskedelem. Összesen 6,4 millió csomagolási egységet (flakont, üveget, tubust) adtak el, szemben a tavaly júniusi 5,6 millióval. Az első félévi összesítés azonban itt is mínuszt mutat, tavalyhoz képest. Az elmaradás mértéke 9 százalék.

A vébé alatti meleg napok nagy győztesei közé tartozik az italgyártó szektor is. Alkoholmentes szomjoltó italokból ugyanis a német élelmiszerkereskedelem 840 millió euró bevételre tett szert, ami 3 százalékkal haladja meg az előző évi hatodik hónap mutatóját. Közel 1,8 milliárd liter ásványvizet, kólát és egyéb szomjoltót vásároltak csak a boltokban.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Szórakozásból vásárolunk

Többen vásárolnak szórakozásból, mint szükségleteik kielégítésére - derül ki az ACNielsen kutatásából. Ruhát kötelességből, élelmiszert megnyugtatásul vesznek.