szerző:
euractiv.hu

A borúlátó előrejelzések és az autópiac bővülésének lassulása dacára Romániában még mindig sokkal nagyobb az autópiac növekedési üteme, mint az uniós tagországokban: az év első felében 7,85 százalékkal nőtt az autópiac Romániában, míg az EU-ban csupán 1,3 százalékkal.

Az első hat hónap alatt Romániában 108 973 személygépkocsit adtak el, 7,8  százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban. Az EU területén 8 323 033 személygépkocsi talált gazdára, a tavalyi adathoz képest ez alig 1,3 százalékos növekedést jelent - derül ki a Romániai Gépkocsiimportálók és -termelők Társasága (APIA), valamint az Európai Gépkocsigyártók Társaságának (ACEA) adataiból.

A még mindig meglévő különbség dacára a tavalyhoz képest jelentősen csökkent a román és az európai piac közötti szakadék. 2005 közepén az APIA még 71,7 százalékos piaci növekedéssel büszkélkedett, míg Európában az ACEA 1,1 százalékos eladáscsökkenést jegyzett. A 2005 és 2006-os adatok összevetéséből kiderül, hogy Romániában csökkent az autópiac fejlődési irama, ezzel szemben Európában sikerült pozitív értéktartományba kerülni.

Az EU állapolgárainak kedvenc gépkocsimárkája az idén a Volkswagen. A német autógyártónak jut a legnagyobb piaci szelet (10,4 százalék), összesen 864 070 jármű eladásával. Romániában a Volkswagen ötödik helyezett, a 7007 eladott járművel a piaci részesedés 6 százalékos.

Romániában kedveltebb a Dacia és a Daewoo, valamint a Renault és a Skoda. Az EU-ban a franciák az autópiac 8,8 százalékát birtokolják, ezzel a második helyet foglalják el, őket követi szorosan az Opel. Romániában a franciák a piac 7,8 százalékát tudhatják magukének. A Skoda részesedése Romániában7,5 százalék, az EU-ban csak 2,65. A Dacia 0,3 százaléknyi arányban van jelen az európai piacon, míg Romániában a részesedése 42,4 százalékos.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

Bíznak a németek az autópiac jövőjében

Nem törik meg a német autópiac növekedése jövőre. A bővülés mértéke várhatóan az idei 2 százalékot több mint fél százalékkal haladja majd meg - állítja a német autógyártók szövetsége, a VDA.

MTI Gazdaság

A kínai autópiacon már nem a Volkswagen vezet

Kínai sajtójelentések szerint a Volkswagen (VW) elvesztette piacvezető szerepét Kínában: tavaly először már a General Motors (GM) adta el ott a legtöbb járművet. Vegyesvállalataival együtt a GM több mint 660 ezer autót értékesített, míg az ugyancsak két kínai vegyesvállalattal rendelkező VW csak 550 ezret.

MTI/hvg.hu Autó

Áprilisban visszaesett a nyugat-európai autópiac

Áprilisban Németországban 10 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot, mint tavaly áprilisban: összesen 282 ezer új autó került a hónapban forgalomba, közölték a német járműipari szövetségben (VDA). A német márkáknál a visszaesés még nagyobb, 12 százalékos volt.

MTI/hvg.hu Autó

Újra bővült a magyar autópiac

Az idén az első negyedévben 44 ezer 998 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 6,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A nagyok között a Ford és a Volkswagen és a Toyota eladásai nőttek a legjobban. A francia márkák továbbra is gyengén szerepeltek.

automenedzser.hu Autó

Az új tagállamok húzták le az uniós autópiacot

Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) a tavalyi piaci évet összegző statisztikájából kiderül, hogy nem sikerült megállítani az újautó-eladások visszaesését, sőt a kelet-közép-európai államok gyenge eladásai további romlást eredményeztek. Kiemelkedően jól teljesítettek az ázsiai gyártók és a balti államok.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

Komoly gondok vannak a Választás.hu-val

Komoly gondok vannak a Választás.hu-val

Alsószentmártonban még legalább két óráig lehet szavazni

Alsószentmártonban még legalább két óráig lehet szavazni

Tízmilliárdnál is többet bukott a választás után Mészáros Lőrinc

Tízmilliárdnál is többet bukott a választás után Mészáros Lőrinc

Több száz Kispaládra bejelentett ukrán szavazhatott a választáson

Több száz Kispaládra bejelentett ukrán szavazhatott a választáson

Itt a Porsche olcsóbb és gyengébb villanyautója, ami még így is 530+ lóerős

Itt a Porsche olcsóbb és gyengébb villanyautója, ami még így is 530+ lóerős

Patthelyzet jöhet a csepeli közgyűlésben

Patthelyzet jöhet a csepeli közgyűlésben