szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa hárommillió forintos versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte az Euronics Magyarország Kft.-t a fogyasztók tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartásáért.

Az Euronics Magyarország Kft. azzal követte el a jogsértést, hogy megnehezítette az általa reklámozott hordozható számítógépre adott árkedvezmény fogyasztói megítélését - olvasható a Gazdasági Versenyhivatal közleményében, amelyből az  is kiderül, hogy a cég azzal is jogot sértett, hogy az általa forgalmazott egyes televíziókat a valósnál nagyobb árkedvezménnyel hirdette meg. Jogsértő volt a versenytanács szerint az is, hogy a cég a "Tud ennél olcsóbbat?" szlogent alkalmazta 2005-2006-ban.

A GVH Versenytanácsa szerint az Euronics által forgalmazott hordozható számítógépet a cég akciós újságjában, valamint óriásplakátokon is a következőképpen hirdette: "149 999 forint helyett 99 999 forint plusz áfa", így a GVH Versenytanácsa szerint a fogyasztó az eredeti árról nem tudta megítélni, hogy az bruttó ár-e, mivel az akciós ár egyértelműen nettó ár volt. Ezért a fogyasztó az eredeti árat is nettó árnak vélhette, amelyből következően a kedvezmény nagysága a vásárlásnál kedvezőbb.

A GVH a versenytörvénybe ütközőnek ítélte az Euronics azon reklámját is, amellyel az általa forgalmazott két különböző Samsung televíziót népszerűsítette. A GVH jogszerűtlennek találta az Euronics 2005 második félévi és 2006-os reklámújságjainak "Tud ennél olcsóbbat?" jelszavát azért, mert a vállalkozás nem tudta bizonyítani, hogy az általa kínált termékek a legkedvezőbb árfekvésűek a piacon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hét nap

BÍRSÁGOL A GVH

Kartellezés miatt rótt ki az iparágban rekordnak számító, összesen 1,5 milliárd forint bírságot három informatikai...