Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A Budapesti Közlekedési Szövetség Kht. a Budapesti Egyesített Bérletek miatt a MÁV és a Volán társaságok bevételkiesésének pótlására jövőre 1,395 milliárd forintot fordíthat – közölte Denke Zsolt a kht. ügyvezetője.
A Fővárosi Önkormányzat közgyűlése augusztus 31-én hagyta jóvá a jövő évi finanszírozási szerződést, amely szerinti összeg ráeső, egyharmados részét beépíti 2007. évi költségvetésébe, a többit a központi költségvetés Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) fejezetéből biztosítják. A kht. működési költségein 50-50 százalékban a főváros és a minisztérium osztozik. A jövő évi működési előirányzat 300 millió forint. A közgyűlési döntés tehát egyfajta szándéknyilatkozat arra, hogy a jövő évi költségvetésben ezt az összeget biztosítják, amennyiben a központi költségvetés biztosítja a GKM-re jutó hányadot.
Az idén a kompenzáció 1,309 milliárd forint, bár az előirányzat 2,245 milliárd forint volt. Az idei csúcs májusban 33 ezer közös bérlet eladása volt, és a nyári csökkenés után decemberben már várhatóan 40 ezer ilyen bérletes lesz. Jövőre 10 százalékos bővüléssel számolnak, így a jövő évi előirányzat elegendő lesz a kompenzációra - magyarázta az ügyvezető.
A BKSz Kht. 2005 nyarán alakult meg, akkor 432 millió forintot fordított a központi költségvetés a kieső bevételek pótlására és a társaság működésének beindítására.
A közlekedési szolgáltatók előzetes becslése alapján havi 120 ezer közös bérlettel számoltak. A BKV-MÁV-Volán közös bérlet a BKV bérlet áránál 10 százalékkal drágább, de a közigazgatási határon belül mindhárom közlekedési vállalat járműveire érvényes. Ugyanakkor a Budapest agglomerációjában ingázók a bérlet birtokában a városhatáron kívüli rövidebb útra válthatnak jegyet, és ez jelenthet megtakarítást.
A munkáltató által kötelezően térítendő dolgozói havijegyet figyelembe véve a közös bérlettel adott esetben havi 86-862 forintot lehet vasúton megtakarítani, a Volán-járatokon pedig 210-1.710 forint az utazási költségek lehetséges csökkentése. Az egyesített bérlettel elérhető megtakarítások tanuló bérleteknél vasúton 130-847 forintot, míg Volán-járatokon akár 1450 forintot jelentenek.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
Az ellenzéki politikus szerint ha a Tiszának kétharmada lenne, akkor Rogánt, Schadlt, Völnert, a Matolcsy-kör tagjait, és mindenkit, aki a magyaroktól lopott, bilincsben vinnék el.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.