szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. ütem szerint halad az M0-ás keleti szektor 4-es számú főút és M3-as autópálya közötti 26,5 kilométeres szakaszát övező 3000 ingatlan megvásárlásával illetve kisajátításával, amely több, mint 10000 tulajdonost érint – közölte Béni Gyöngyi, az NA Zrt. szóvivője.

A 2004 márciusa tartó folyamatnak már túl vannak a felén. Az M0-ás autóútnak ezt a szakaszát Magyarország a Kohéziós Alap 284 millió eurós támogatásából építi meg. A forrás magába foglalja a gyorsforgalmi út nyomvonalában, illetve védősávjában található ingatlanok megvásárlását is.

Az unió azzal a feltétellel nyújtott a beruházáshoz 85 százalékos vissza nem térítendő támogatást, hogy az utat 2007. november 30-ig forgalomba kell helyezni, és a támogatás pénzügyi zárását 2008 végéig el kell végezni.

Béni Gyöngyi szerint az ingatlanok megvásárlása, illetve ha nem sikerül megegyezni a tulajdonossal, akkor per útján történő kisajátítása nem lesz akadálya a pénzügyi zárásnak. A szóvivő elismerte, hogy a teljes pénzügyi folyamat bonyolult, ezért több esetben a kifizetés csak késedelemmel valósulhat meg. Mintegy 500 tulajdonos lehet, akinek a megegyezés utáni, törvényben előírt 60 napon belül nem sikerül átutalni az ingatlan vételárát, ám ezekben az esetekben az NA Zrt. késedelmi kamatot köteles fizetni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Az M0-s autóút és a zöld jogok

Akár el is veszhet az M0-s körgyűrű 26,5 kilométernyi szakaszának építésére ígért csaknem 300 millió eurónyi uniós támogatás a zöld szervezetek és a hatóságok közötti háborúság miatt, amely most egy 9 kilométeres szakasz körül lángolt fel. A harc elhúzódásáról azonban nem a zöldek tehetnek.

MTI Itthon

Átadták az M0-ás új szakaszát

Először az EU történetében, éppen a magyar szándékok alapján alsóbbrendű utakat is lehet európai pénzből felújítani és építeni – idézte fel Gyurcsány Ferenc a brüsszeli megállapodást a körgyűrű és a Vecsést, Üllőt elkerülő új útszakasz átadásán.

hvg.hu Itthon

Levegő Munkacsoport: rossz vonalon az M0-ás új szakasza

A Levegő Munkacsoport közleményben támogatja a helyi civil szervezeteknek azt a sajtónyilatkozatát, amelyben elítélik, hogy Árpádföld és Csömör között egy "hibás és ésszerűtlen" nyomvonalon, s - mint fogalmaznak - a joggal visszaélve kezdődött meg az M0-ás keleti szektora újabb szakaszának építése.

MTI Itthon

Az EU vizsgálatot indít az M0-ás ügyében

Az Európai Bizottság hivatalosan értesítette a Levegő Munkacsoportot és több helyi civil szervezetet arról, hogy vizsgálatot indít az M0-ás autópálya Csömör és Árpádföld közötti szakaszának engedélyezési eljárása során tapasztalt jogsértések miatt.

MTI Itthon

M0: fellebbeztek a környezetvédők

A SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület fellebbezést nyújtott be a Fővárosi Ítélőtáblához a Fővárosi Bíróság (FB) elsőfokú döntése ellen, amiben az elutasította az M0-ás körgyűrű 3-as út és M3-as autópálya közötti részszakaszára kiadott építési engedély végrehajtásának felfüggesztésére irányuló kérelmüket.

MTI Itthon

Kóka, Demszky: az M0-ás Duna-híd 2008 augusztusára elkészül

Az M0-ás északi híd a jelenleg folyó legnagyobb, összesen 62 milliárd forintos közlekedési beruházás, amelyet 2008 augusztusában adnak majd át – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, amikor Demszky Gábor budapesti főpolgármester társaságában pénteken megtekintette a Budakalász közelében zajló munkálatokat.

MTI Itthon

Szigetmonostor nem engedi az M0-ás híd építését

Tárgyalást javasolt a gazdasági minisztériumnak az M0-ás körgyűrű északi Duna-hídjának építéséről Szigetmonostor önkormányzata, amely mindmáig nem járult hozzá a közigazgatási területén áthaladó beruházás engedélyezéséhez.