Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A Budapest Airport 946 ezer utast szolgált ki augusztusban, 7,1 százalékkal többet mint egy évvel korábban, az elmúlt 12 hónapban 9 százalékos bővüléssel az utasok száma 8,26 millióra emelkedett; a charter járatokon kevesebben, a menetrend szerintieken többen utaztak.
A diszkont légitársaságokkal közlekedő utasok száma meghaladta a 227 ezret, ami 3,4 százalékkal marad el a 2005 augusztusitól - közölte a Budapest Airport (BA). Ugyanakkor az elmúlt 12 hónapban a BA több mint 2,24 millió diszkont társasággal utazót szolgált ki, ami az előző időszakhoz képest 7,8 százalékos emelkedés.
A ferihegyi gépmozgások száma 3,3 százalékkal 12 327-re nőtt augusztusban, míg az elmúlt egy évben a le-, és felszállások száma 127 548 volt, 2,1 százalékkal több mint 12 hónappal korábban. A nyári hónapokban 2,67 millió utast szolgált ki a BA, 5,5 százalékkal többet mint tavaly nyáron.
Az idei nyár, és valójában az idei év legforgalmasabb napja augusztus 27-re, vasárnapra esett, amikor 33 749 utas használta a budapesti légikikötőt. Ugyanakkor a legmozgalmasabb nap augusztus 4-e, péntek volt, ekkor regisztrálta ugyanis a legtöbb, 453, le- és felszállást a reptér üzemeltetője.
A nyár legnépszerűbb járatai közé tartozik London (8,8 százalék), Frankfurt (4,95 százalék) és Párizs (4,34 százalék).
A charter utasok száma az idén a nyolcadik hónapban meghaladta a 116 ezret, 0,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg a menetrend szerinti járatokkal közlekedőké 827 ezret tett ki, 7,1 százalékkal többet a 2005 augusztusinál. Az elmúlt 12 hónapban a charter utasok száma 7,8 százalékkal 630 ezerre csökkent, míg a menetrendszerinti utasforgalom 10,6 százalékkal 7,7 millióra nőtt.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
Néhány szón, gesztuson múlt, hogy 1990-ben sikerült megfékezni Marosvásárhelyen a halálos áldozatokat követelő román-magyar összecsapásokat, és nem borította el egész Erdélyt az erőszak.
Börtönbe zárták Oroszországban, megkínozták Fehéroroszországban, farkasszemet nézett Putyinnal, de a saját démonaival nem sikerült megküzdenie – mozgalma és művészete azonban túlélte őt.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Szamosvölgyi Péter gyáva senkinek nevezte az őt kritizáló hozzászólót.
A volt igazságügyi miniszter elmúlt másfél éve került fókuszba.