Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. várhatóan jövőre kivonul az M5-ös autópályát működtető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Zrt.-ből – tudta meg a NAPI Gazdaság.
A döntés rövidesen megszülethet, bár a lap információit nem erősítették meg a gazdasági tárcánál. Az ÁAK-nak az írás szerint három lehetősége van. Az egyik szerint a jelenlegi 40 százaléka mellé megszerzi az AKA 60 százalékát – erre amúgy is opciója van –, és az így százszázalékos tulajdonába került céget továbbra is megtartja. A másik lehetőség, hogy az ÁAK nem él opciójával, és túlad a 40 százalékon. Ennek van esélye, de a legnagyobb sansza a lap szerint a harmadik változatnak van, amely szerint az ÁAK lehívja az opciót, ezt követően pedig túlad a száz százalékon. Ezt viszont csak abban az esetben érdemes megtennie, ha garantált, hogy 2007-ben mindkét tranzakciót le tudja bonyolítani, különben óriási hiány keletkezne a büdzsében. Szakemberek szerint pénzügyi szempontból ez kedvezőbb volna az állam számára, mintha "csak" a 40 százalékot dobná piacra.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.