szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Első a minőség, az ár és a választék, de egyre jobban előtérbe került a bankkártyás fizetés lehetősége az élelmiszert vásárlók üzletválasztásában - állapította meg a GfK Hungária piackutató legutóbbi felmérése alapján.

Ugyanakkor még mindig az áru minősége, ára és a választék a meghatározó szempont, amikor a vásárlók arról döntenek, hogy milyen üzlettípusban intézzék élelmiszer-beszerzéseiket - áll a kutatásról készült összefoglalóban.
 
A kiskereskedelemi láncok fejlődésével párhuzamosan a fogyasztók elvárásai is folyamatosan nőne; a hiper- és szupermarketektől a vásárlók általában többet várnak, míg a diszkontokkal és a kis önkiszolgáló boltokkal kapcsolatban sokkal elnézőbbek.
 
A bankkártyás fizetés lehetőségének szerepe az üzletválasztásban a kutatók szerint a 40 évnél fiatalabb korosztály fizetési szokásainak megváltozásával magyarázható.
 
A kutatás rámutatott arra is, hogy a hipermarketek esetében átlagosnál magasabbak az elvárások a nyitvatartási időt, az adott üzlet és környezetének tisztaságát, az üzlet által nyújtott extra szolgáltatásokat illetően, továbbá az üzlet elrendezése, a márkás termékek jelenléte, a nagy parkoló, a jó tömegközlekedés, a jól látható árkiírás és az akciók iránt. Ezzel szemben a vásárlók kevésbé igénylik ezekben a nagy alapterületű üzletekben az udvarias kiszolgálást, a hazai termékek elérhetőségét, továbbá nem várják el azt sem, hogy az áruház lakó-, vagy munkahelyük közelében legyen megtalálható.
 
A szupermarketek egyéb üzlettípusokkal való összevetésében kiderült, hogy az udvarias és gyors kiszolgálás, az üzlet közelsége, kinézete, a hazai termékek elérhetősége is fontos szempontok.
 
A megkérdezés közel 4 millió magyarországi háztartást reprezentáló 1000 fős mintán történt - a válaszadók körét olyan 15 évnél idősebb személyek alkották, akik a bevásárlásért felelősek a családban.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!