Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Ausztrália heteken belül megkezdi az uránszállítást Kínába, miután mindkét ország ratifikálta azt a két egyezményt, amelyet a hasadóanyag exportjának szabályairól kötött Peking és Canberra.
Alexander Downer ausztrál külügyminiszter pénteken szűkszavú tájékoztatójában közölte, hogy az uránexport az év elején megkezdődhet, mivel harminc nap múlva érvénybe lép a két egyezmény, és ezzel létrejön az export lebonyolítását szabályozó jogi keret. A kivitel mennyisége és menetrendje kereskedelmi tárgyalások tárgyát képezi.
A Downer által említett egyezményeket tavaly áprilisban, Ven Csia-pao kínai miniszterelnök canberrai látogatása idején írta alá a két ország. A megállapodások értelmében a Kínába szállítandó urániumot vagy urániumszármazékokat, a hasadóanyag feldolgozására alkalmas berendezéseket és technológiákat kizárólag békés, nem katonai célokra lehet használni. Kína nem adhatja el az ausztrál urániumot más országnak, és nem dolgozhatja fel újra Canberra beleegyezése nélkül. Amennyiben Peking áthágja az egyezményekben foglalt szabályokat, Ausztrália leállíthatja az uránexportot.
Kína azt tervezi, hogy 2002-re megnégyszerezi a nukleáris energia termelését, ehhez pedig növelnie kell uránimportját. Ausztráliában található a világ ismert urántartalékának közel negyven százaléka, és ott hozzák felszínre a világon kitermelt uránium 23 százalékát.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.