Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Romániában a közbeszerzési eljárásokat ezentúl elektronikus úton, a www.e-licitatie.ro internetes oldalon kell meghirdetni, s az érdeklődő cégek - az EU-ból is - ugyanezen a címen adhatják meg ajánlataikat.
Az ország EU-tagságával egy időben változott meg az a romániai jogszabály, amely a közintézmények által kiírt közbeszerzési eljárásokat szabályozza. Ennek az új rendeletnek az értelmében a közbeszerzéseken a jövőben európai uniós cégek is részt vehetnek, az eljárásokat pedig az interneten kell meghirdetni.
Az erre szakosodott hivatalnak az Európai Unió Hivatalos Közlönyéhez is el kell juttatnia mindazon közbeszerzésekről szóló információit, amelyek értéke meghaladja a 125 ezer eurót vagy - a kiíró intézmény jellegétől függően - a 420 ezer eurót.
Miután az eLicitatie rendszerben megjelenik a közbeszerzési eljárás a kiíró intézmény eldöntheti, hogy elektronikus vagy hagyományos közbeszerzést szeretne lefolytatni. A rendszerbe való bejelentkezés ingyenes, s eddig mintegy kétezer közintézmény és magáncég iratkozott fel.
Az eLicitatie-rendszer tesztje 2002 márciusában indult, tavaly már 1000 közintézmény és 1300 magáncég élt a lehetőséggel. Eddig 175 ezer árverést bonyolítottak le 143 féle termékre kiterjedően.
A http://www.e-licitatie.ro/ honlapnak angol nyelvű aloldalai is vannak.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.