szerző:
euractiv.hu
Tetszett a cikk?

Egy most közzétett jelentés szerint az üdítőipar olyan tudományosnak minősített tanulmányok elkészítését támogatta, amelyek arra a végkövetkeztetésre jutottak, hogy a nem alkoholos italok egészségesek - írja az euractiv.hu.

Washingtoni és bostoni gyermekkórházakkal foglalkozó alapítványok fedezték fel a manipulált tanulmányokat, amelyek alkalmasak voltak a nagyközönség és a hatóságok befolyásolására.

A jelentés üdítőitalokkal, gyümölcslevekkel és tejtermékekkel kapcsolatos kutatások eredményeiből vont le következtetéseket. A tüzetes vizsgálódás kimutatta, hogy a cégek által támogatott munkával elkészített tanulmányok esetében nyolcszor nagyobb a valószínűsége annak, hogy a piaci szereplők számára kedvező eredményre vezetnek a „tudományos tapasztalatok”.

Hasonló vizsgálódást a gyógyszergyártó cégek befolyásolási gyakorlatával kapcsolatban is készítettek korábban, de az üdítőipari lobbizást vizsgáló jelentés szerint ez utóbbi „iparág” sokkal veszélyesebb, mert az egész társadalmat érinti.

Az üdítőitalok gyártói Európában és az Amerikai Egyesült Államokban is egyre kevesebb bevételre tesznek szert, a fogyasztók ugyanis mindinkább az ásványvizeket preferálják a cukros üdítőitalokkal szemben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!