szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A szlovák államvasutak nyereséggel zárta a tavalyi évet, míg 2005-ben még veszteséges volt. Tavaly a profit 10,8 milliárd szlovák korona (hozzávetőleg 79 milliárd forint) volt, egy évvel korábban a veszteség 983 millió koronát (7,2 milliárd forint) tett ki.

A vasúttársaság szóvivője szerint az eredmény annak tulajdonítható hogy az állam konszolidálta a társaságot. Egyebek mellett a társadalombiztosítás elengedett a vállalatnak egy 6,4 milliárd koronás bírságot, amit azért szabtak ki rá, mert nem fizetett tb-hozzájárulást. Ezen kívül az árbevétel is meghaladta a tervezettet, 1,55 milliárd koronával (11 milliárd forint).

A szlovák kormány tavaly novemberben jelezte, hogy mégsem privatizálják a teherfuvarozó céget, a ZSSK Cargót, amire egyébként a MÁV is pályázott. A Robert Fico vezette új kormány bizonyos vállalatokat érintő privatizációs tilalmat  rendelt el, hogy az állam megőrizhesse felettük a befolyását. A tilalom érinti a ZSSK Cargo vasúti teherszállító céget is.

Robert Fico állította le a szlovák vasutak december 10-től megvalósítani tervezett karcsúsítási lépéseit is. A vasútnál eredetileg körülbelül kétszáz vasútvonalat akartak megszüntetni az alacsony utasforgalom miatt, további 250 vonalon pedig ritkítani akarták a járatokat és további több száz dolgozótól akartak megválni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Az óránkénti 500 km/h-t is elérhet a kínai mágnesvasút

Kína saját mágnesvasutat fejleszt, amely akár az óránkénti 500 kilométeres sebességet is képes lesz elérni - jelentette a hétvégén az Új-Kína hírügynökség, a kínai tudományos-technológiai minisztériumra hivatkozva. 2010-ig szeretnék az első 30 kilométeres próbaszakaszt kiépíteni.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Növekvő vasúti utasforgalom az EU-ban

Egyre többen veszik igénybe a vasutat az unióban. Az Eurostat hétfőn közzétett kimutatása szerint a 25 tagú unióban 2005-ben 2,2 százalékkal többen utaztak vasúton mint egy évvel korábban.